חדשות יהדות

כשמרן מנע פגיעה בכשרות ארה"ב

מבין שלל הסיפורים שסופרו בשבעה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, רב ועד הכשרות "משמרת למשמרת" בארה"ב סיפר כיצד תשובה אחת של מרן השפיעה כל כך על מערך הכשרות בארה"ב

אא
ימי השבעה של מרן הרב עובדיה יוסף היו רצופים בסיפורים מפעימים על אודות גדול הדור זצ"ל. בין הסיפורים הרבים, נמנה סיפורו האישי והמרגש של הרב יצחק אליעזר יאקאב, רב ועד הכשרות "משמרת למשמרת", ורב בית המדרש תבואות שור.
"בימים אלו כאשר עם ישראל מתאבלים מרה על האי שופרא דבלא בארעא, הי ניהו רבן של כל קהילות הספרדים ובכל הגולה, רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, אספר על סיועו ועזרתו בקודש של אותו צדיק על קיום מצות השחיטה כדת וכהלכה", סיפר הרב אליעזר יאקאב.
"זה היה לפני כעשור, כאשר המקומיים בארה"ב נשאו ראש ורצו לקשור קשר לחוקק חוק לחייב את בתי השחיטות לירות בראשה של הבהמה לאחר שחיטתה, רבני וועד הכשרות העומדים כחומה בצורה על חומת הכשרות, נזעקו לנוכח גזירה זו, הנוגדת את פשטות ההלכה מכיוון שהדבר גורם מניעה ליציאת הדם מבשר הבהמה. ומן הרצון לברר את כל צדדי הבעיה, ביקרו הרבנים הגאונים בביתם של גדולי ומאורי הדור לשאול בעצתם ולשמוע דעתם הקדושה, דעת תורה. כמובן שכולם כאחד ענו פה אחד, שיש לעמוד על כך כחומה בצורה, ואסור ח"ו להקל בדבר זה.
"בראש האוסרים יצא לחזק גם הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל שחיזק את ידי רבני משמרת הכשרות, והורה לעמוד על המשמר ולא לתת לבקוע בקעים במסורת השחיטה הנהוגה מדור דור. ותוך כדי דיבור הוציא הגאון את קולמוסו, ושרטט כמה שורות בכתב ידו הקדושה על אודות האיסור הנ"ל ומסרם לידי הרבנים הגאונים. כאשר פנו רבני ועד הכשרות לצאת, קרא להם שוב הגר"ע זצוק"ל וביקשם כי היות שרוצה לערוך על כך תשובה הלכתית בספרו, שיואילו בטובם להחזיר לו את הכתב בכדי שיוכל לברר פסק זה כדרכו בקודש לעומקה של תורה, ואף כי לא ידוע לנו כיום אם הגר"ע הספיק לכתוב התשובה הנ"ל או לא, בכל אופן הוראתו הנחרצת אז נתנה רוח גבית לרבני ועד הכשרות, וכן הכריעה את כף המאזניים למנוע את הגזירה הנוראה הזאת. זכותו של אותו צדיק תעמוד לנו ולכל הנלווים אלינו, שנוכל להמשיך במורשתו הקדושה בביצור חומת הכשרות והדת, ללא שום מכשול, אמן ואמן", סיים הרב יאקאב.
תגיות:הרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה