חדשות בארץ

"אבא, גידלת אותנו לתורה"

"הכנסת אותנו לעולמה של הלכה. אתה משה רבינו של הדור, אבא, את מי נשאל עכשיו?", ספד הרב דוד יוסף לאביו. הרב ראובן אלבז: "הרב היה ספר תורה חי". ההספדים הכואבים, ותמונות מהלוויה

אא

יותר מ-850 אלף איש ליוו את מיטתו את מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף זצ"ל, והצביעו ברגליים: נפטר מנהיג - לא של עדה אחת, לא של ציבור אחד, אלא מנהיג שנגע בלבו של עם ישראל כולו. "הוא ראה את הכאב של עם ישראל בשעה שעמד בגזירת הגיוס של בני הישיבות", ספד לו הגאון רבי שמואל אוירבך, ראש ישיבת מעלות התורה. "זו הייתה גזירתו האחרונה".

ראש ישיבת "אור החיים", הרב ראובן אלבז ספד לרב ואמר כי "כשרבנו מורנו נמצא בעולם מרגישים בית מקדש מעט. הוא הרים את קרן התורה ומה ביקש לעצמו? רק להיות ספר תורה חי. כל התורה היתה בו ולא נשאר בו מקום. העיקר לקיים מה שרצה ולהיזהר בביטול התורה ולהקפיד בצניעות".

הרב אליהו בקשי דורון אמר כי מרן הרב עובדיה יוסף היה האב של כולנו ונשא את העם כולו. "הוא היה מנהיג שהתרגלנו אליו כמו משה רבינו. במצב בני התורה היום הוא היחיד שעמד בפרץ וכמה שאהבנו אותו, הוא אהב אותנו יותר. טובים צדיקים במותם מאשר בחייהם וצריך לבקש שיבקש רחמים על כולנו".

בנו מרן ורבה של הר נוף, הרב דוד יוסף ספד לאביו ואמר: "הרבה שאלות יש לי ואין לי את מי לשאול. אבא גידלת אותנו לתורה וזכינו להיות בניך. כל פעם שהיתה לנו שאלה הכנסת אותנו לעולמה של הלכה. אתה משה רבינו של הדור, אבא, את מי נשאל עכשיו? עם מי נדבר? אבא! עולם לא כמנהגו נוהג. שקעה השמש. איך ימשיך הדור בלעדיך? נשארנו יתומים אבא. איך נמשיך? נלך בדרכך".

בנו של מרן ורבה של חולון, הרב אברהם יוסף ספד לאביו ואמר: "כמה שכר מגיע לך? כמה לפידים דולקים אחריך? לימדת אותנו לרדת אל העם ולא רק לטפס גבוה. צריכים לקבל על עצמינו מה שקיבלנו בשבועיים האחרונים. אסור לאבד את ההתעוררות. להתחזק בתורה ולחזק את הישיבות. אין כמוהו בדורנו ואין אחריו - עוד יוסף חי".

הרב הראשי לישראל ובנו של מרן זצ"ל, הרב יצחק יוסף, אמר בטרם יצא מסע הלוויה לדרך: "אני קורא לכל עם ישראל, גדולים וקטנים, להשתתף במסע הלוויה. כולם חייבים להגיע ללוויה ולקרוע קריעה".

(צילומים: פלאש 90)

תגיות:הרב עובדיה יוסףהלוויה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה