סוכות 2023

תפילה ולימוד לאישה לנטילת הלולב

זכני לגלות אותך בעולם שאתה למעלה ואתה למטה ולכוון להמליך אותך בכל פינה ופינה; תפילה ולימוד לאישה בנטילת ארבעת המינים, באדיבות הרבנית חוה שמילוביץ

אא

חשוב לציין: כיוון שמצוות נטילת ארבעת המינים היא מצוות עשה שהזמן גרמה, אין נשים חייבות לקיימה. ונשים הרוצות לקיים את המצווה: בנות אשכנז מברכות, ואילו בנות עדות המזרח מקיימות ללא ברכה.

זכני לרוץ בתשוקה אליך ולהשפיע שפע ברכות מדעת עליון לנווה אפריון,

"מוליך ומביא כדי לעצור רוחות רעות, מעלה ומוריד כדי לעצור טללים רעים".

עזור לי לכוון בהולכה תחילה אליך, ואח"כ להביא אל עצמי את שפע החיות, ולשעבד את כל הרוחות לה´, לומר שהכל מאיתך ואתה מחיה את כולם,

ואתה עוצר רוחות רעות וטללים רעים.

לולב אותיות ל"ו ל"ב שאזכה לשעבד את ליבי וחיותי אליך ולשוב אליך בתשובה שלמה!

אתרוג לשון תירוג - חשק ותשוקה לה´.

בעת הולכת הלולב עזור לי לצאת מהטבעיות - ולכוון להחזיר את חיותי אליך,

ולהודות לך במחשבה שאין חיות בלעדיך ואתה מחיה את כולם,

וחיות כל הרוחות הכל הוא הבורא ית´ שמו.

זכני לגלות אותך בעולם שאתה למעלה ואתה למטה ולכוון להמליך אותך בכל פינה ופינה זווית וזווית שבעולם.

כי כשאדם מנענע בלולבו לשם ה´ בארבע רוחות העולם להמליכו שם, מוריד הקדושה וכבוד א-ל לכל מקום, והחיצונים בורחים משם מפני פחד גאון ה´.

זכני לכוון להמשיך את הקדושה והמלוכה שלך בעולם, קודם כל בלב שלי – ולקבל על עצמי בלב שלם שלכל צד שאהיה פונה - מימיני, משמאלי, למעלה ולמטה ובכל ששת מידותיי הקבועות בליבי - לא אהיה פונה כי אם אליך, ולא אעשה דבר אשר הוא חוץ מעבודתך!

ולכוון בניענוע הלולב למעלה ולמטה ולארבע רוחות העולם, ליחד את עצמי בכל איבריי  וגידיי מראשי ועד רגליי אליך א-לי המיוחד!

הריני מכוון בנטילת הלולב לייחד את כל מידותיי אליך לאהבה את שמך, ולירא מפניך ולפאר אותך ולנצח את יצרי, ולהודות לך ולהתקשר בך בייחוד שלם ולהמליך אותך על כל איבר ואיבר שבי.

זכני להמליך אותך על עצמי בחינת "האדם הוא עולם קטן" ולהמשיך את הקדושה והאור שלך בעולם הגדול, כפי ערך שורש נשמתי, הריני מכוון להרבות ולגדל את הקדושה בכל העולמות,

להרבות ביתר שאת ועוז בלימוד התורה ובעשיית המצוות ומעשים טובים,

ללמוד ולעבוד אותך בשלמות וביטול שלם.

הרני מכוון בנטילת הלולב להרבות החסדים ולהמעיט את הגבורות ושתיכלל מידת הדין במידת החסד ולהוריד ברכה לעולם.

 

הכוונה בכיוונים:

ישנם י"ח נענועים – שלוש פעמים כפול שישה כיוונים = ארבע רוחות השמים למעלה ולמטה. מנענעים 4 פעמים בהלל – 18 כפול 4 = 72 - הגימטרייה של חסד.

על פי הקבלה, צד צפון = גבורה. צד דרום = חסד. לכן, תחילת הנענועים על פי האר"י הקדוש הם מצד דרום, על מנת למשוך קודם כל חסדים.

הלולב הינו הגבוה ביותר מבין ארבעת המינים, ודרכו אנו מושכים את האור והשפע של החיים. רמז לדבר: לולב בגימטרייה שווה 68 – כמניין המילה: "חיים" – 68.

בנענועי בדרום - הרני מכוון להמשיך את מידת החסד ולהרבות אהבה אליך השם ית´ ולהתבונן באהבה אליך, והרני משעבד את כל האהבות אליך, והריני מכוון להכניע את כל האהבות הרעות השגויות ולהעלותן אליך.

בנענועי בצפון - הרני מכוון להגביר את מידת הגבורה שבתוכי היינו ליראה אותך ולשעבד את כל היראות אליך, לא לירא משום דבר חוץ ממך תתברך! ולבטוח בך ביטחון שלם בחינת "ה´ רועי לא אחסר"...

ובנענועי לכיוון מזרח - אכוון למידת התפארת לפאר אותך ולהמשיך את אלוקותך על כל העולם כולו, ולהכניע את הקליפות ואשפילם על ידי שאבזה בקרבי כל רצונות ותאוות ותשוקות רעים, ולכוון לגדלך ולרומם את כבוד שמך הגדול להרבות קדושה בכל פינות העולם ולהמליכך על כל העולם!

ואכוון למזרח - שכל ההתחלות ממך הן, ואתה מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית.

ובנענועי למעלה - אכוון להמליך אותך שאתה עליון על כל עליונים, מלכו של עולם, אחד יחיד ומיוחד, ממציא כל הנמצאים, ואין עוד מלבדך, עליון על כל הארץ, וכל העליות וכל ההצלחות ממך הן! בהולכה אכוון "אם אסק שמים – שם אתה" שיש אינסוף להשגות אלוקות ולדרגות הרוחניות שניתן להגיע אליהן.

בהבאה אכוון למשוך את כל הברכות מלמעלה למטה - לעולם התחתון.

ובנענועי למטה- אכוון להמליך אותך על כל הירידות בחיי, אכוון שאתה נמצא בכל הירידות ובכל המצבים הנמוכים והחשוכים בבחינת "אציע שאול – הנך" לכוון למצוא אותך בכל ירידה שהיא בחינת שאול.

ובנענועי לצד מערב- אכוון למידת היסוד אכוון למשוך רחמים גדולים ממך, ולשמור על הקדושה של מחשבתי, דיבורי ומעשיי, ואזכה להשפיע השנה טוב לכל סבבתי ולחיות בשלום עם כל מה שאתה מביא לחיי.

תפילה לארבעת המינים / מתוך הספר מפתח התשובה

אנא זכיני שע"י הלולב שהוא כנגד עמוד השדרה המקשר את המוח עם האיברים התחתונים שאזכה באמת לפעול עפ"י הדעת שיש בי ולא עפ"י תאוותי.

וע"י האתרוג שהוא כנגד הלב אזכה ללב טהור, לב חיי ומתרגש מעבודתך, ושמריני שליבי לא יקפיד לעולם על אף אחד מברואיך ולא אתן לליבי לכעוס או להתרגז על שום דבר בעולם.

וע"י הדס שהוא כנגד העיניים - אזכה לשמור מאוד את עיניי בכל שנה ושנה מהסתכלות ברע, ומעין רעה ומהתבוננות בחסר, זכיני שבזכות ההדסים יהיו עיניי קדושות וטהורות כראוי.

וע"י הערבה שהיא כנגד השפתיים אזכה לטהרת הדיבור - שאשמור בשנה זו את כל מחשבותיי שיהיו בלתי להשם לבדו - כך שכל דיבור ודיבור יהיה שקול ומדוד. שאשלוט מאוד בדיבורי - ואוכל גם להתאפק מלומר דברים המצערים או פוגעים, ואוכל אכילה בקדושה ובמתינות וכך תטהר את כל אבריי גופי ונפשי.

רוצה לקבל עוד תפילות ייחודיות למייל?

לקבלת מתנה לגולשות הידברות, קובץ תפילות מעוצב להדלקת הנרות בשבת, ולהצטרפות לקבלת חומרים ייחודים של חוה שמילוביץ יש לשלוח בקשה לlevor20@gmail.com-
תגיות:סוכותארבעה מינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה