חדשות בעולם

הרב פינטו ייפגש עם נשיא איראן?

עוד תעלול יחצני של איראן? על פי דיווחים, לידי המקובל הרב יאושיהו פינטו הגיעה הזמנה מלא אחר מאשר נשיא איראן חסן רוחאני, ובה בקשה להיפגש במהלך עצרת האו"ם הצפויה בארה"ב

אא

האם צפוי הרב יאושיהו פינטו להיפגש עם נשיא איראן, חסן רוחאני? במעריב דווח כי המועצה האמריקאית-איראנית, מכון מחקר שפועל בארה"ב ומנסה ליצור דיאלוג בין שתי המדינות, הזמין את הרב יאושיהו פינטו לפגוש את הנשיא רוחאני.

לפי הדיווח, המפגש צפוי להיערך ב-26 בספטמבר, במהלך עצרת האו"ם בעיר ניו-יורק, וישתתף בפגישה גם שר החוץ של איראן מוחמד גוואד זריף.

עוד פורסם כי מקורביו של הרב פינטו, ביניהם אנשים עסקים איטלקיים בעלי השפעה בקרב ראשי המשטר האיראני, היו מעורבים ארגון הפגישה עם נשיא איראן, ולאחר שהרב יתייעץ עם גורמי ממשל בארץ, הוא יקבל החלטה אם לקבל את ההזמנה

הרב פינטו מסר למקורביו כי אם ייפגש עם רוחאני, ישתדל להניא אותו מקידום תכנית הגרעין האיראנית.

לא ידוע מדוע האיראנים הזמינו דווקא את הרב פינטו. וייתכן כי מדובר בעוד ניסיון להציג את איראן כמתונה יותר, ולהביא להסרת הסנקציות ולקידום תכנית הגרעין באין מפריע. בדיוק כמו ברכתו של הנשיא רוחאני לעם היהודי לשנה טובה, שהוכחשה מיד אחר כך על ידי בכירים בממשלת איראן.

בהזמנת הרב למפגש נכתב כי "הנשיא האיראני יישא לפני הנוכחים נאום קצר ובו ידבר על הגישה מדינית שלו כלפי היחסים בין איראן לארצות הברית. הנשיא רוחאני מבקש לפתור באופן ידידותי ורציני את הבעיות במערכת היחסים עם ארצות הברית. הנשיא הוא איש פרגמטי".

תגיות:הרב יאושיהו פינטואיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה