חדשות בארץ

תושבים בצפת: מרגישים כמו בכפר ערבי

השבוע התלוננו תושבים מצפת כי הם סובלים מהצקות מתמשכות מצד סטודנטים ערבים הלומדים במכללת צפת ומתגוררים במגורים הסמוכים. הקו האדום נחצה השבוע כאשר השליכו הסטודנטים בקבוק זכוכית מבניין המעונות לעבר ילד יהודי בן שבע

אא

כבר תקופה ממושכת השכנים המתגוררים בסמוך למכללת צפת, סובלים קשות מהסטודנטים הערבים הלומדים ומתגוררים בסמוך. התנהגותם הבלתי נסבלת של הסטודנטים הערבים כוללת, מספרים תושבי השכונה, רעש ומוזיקה שהם מפעילים בלילות ובשבתות בקולי קולות, תוך כדי חגיגות קבוצתיות שהם עורכים במקום. מלבד זאת, הם גם נוהגים לזרוק את הזבל שלהם הישר מחלונות המעונות; לאחרונה אף ´הגדילו´ לעשות וניקבו את ארבעת גלגלי מכוניתה של אישה שביקשה לחנות בחניון המכללה, וביום שלמחרת אף שרטו לה את כל הרכב. השיא מבחינת התושבים, היה כאשר השבוע השליכו הסטודנטים לעברו של ילד בן שבע בקבוק זכוכית, אשר בנס נפל במרחק של כמטר ממנו ולא פגע בו. "הילד התחיל לבכות ואז אמא שלו ירדה אליו", מספר אחד השכנים, "הוא סיפר לה שמהחלון בקומה השביעית, נזרק עליו בקבוק הזכוכית. קראנו למשטרה, הגיע איזה שוטר אחד שדאג רק להשתיק אותנו. אחרי זה, באו עוד שני שוטרים שבאמת ביקשו לזיהוי פלילי לקחת טביעות אצבע מהבקבוק. השוטרים טענו שאין אף אחד בדירה, אבל אני אמרתי להם שבטח הוא מתחבא".

אולם למרות חומרת מעשיהם, ההצקות המתמשכות, כך לטענת תושבי השכונה, לא זכו למענה הולם מצד הגורמים הממונים על כך, והסטודנטים הערביים ממשיכים במעשיהם אלה להטיל אימה על תושבי השכונה, עד שהם מפחדים לצאת מהבתים ולשלוח את ילדיהם לשחק בגינה. "לסטודנטים שמו מצלמות אבטחה אחרי שמישהו עשה להם תג מחיר", מלין אחד מתושבי השכונה, " אבל כשהם פוגעים בנו זה לא מעניין אף אחד. ראש העיר הגיע לפה אחרי האירוע של זריקת הבקבוק, וגם הוא הזדעזע, אבל ככה זה בצפת, אנחנו מצפים לישועה. הילדים מפחדים להסתובב בגינה וזה המצב, אנחנו מרגישים פה כמו בכפר ערבי. לא כמו בעיר יהודית".

גם המשטרה, לטענתם, אשר הוזמנה לדברי התושבים על ידם לא מעט פעמים, אינה מטפלת בנושא כראוי. "כשהערבים צועקים בשתיים בלילה והיהודים מזמינים משטרה, השוטרים אומרים שמותר לדבר במדינה. הזמנתי משטרה והגיע שוטר ערבי ששאל אותי מה אני רוצה בכלל. כשהיהודים מדליקים מוזיקה ב-4 בצהריים, הערבים מזמינים משטרה והשוטרים דורשים לכבות את המוזיקה כי זה מפריע להם. השכנים פשוט עוברים למדרכה ממול, העיקר לא לעבור ליד הבניין של הסטודנטים".

יצוין כי אין אלה אירועים ראשונים מסוגם בצפת. במשך השנים האחרונות, מאז שנכנסו הערבים מהכפרים הסמוכים וכן הסטודנטים הערבים שמגיעים ללמוד במכללה המדוברת, שוררת בינם לבין התושבים היהודים מתיחות רבה. כך למשל, לפני מספר חודשים הותקף צעיר ערבי מהכפר עכברה הסמוך לצפת, בגלל שהטריד בחורה יהודייה, ואף נשלח לטיפול בבית החולים ´זיו´ הסמוך. ימים מספר לאחר המקרה, אף הוצתו מספר כלי רכב בכפר הערבי המדובר, ובמקום אף רוססו הכתובות: "אל תגעו לנו בבנות".

"הפתרון לכך", כך טוען אחד מתושבי השכונה, "הוא לקחת אותם לצפון תל-אביב, ששם יסבלו קצת מהבלגן שהם עושים. שיפסיקו להפיל עלינו את כל ההתייפיפות שלהם. אפילו להגן על עצמנו אנחנו לא יכולים. למה, לא זכותנו לחיות בשקט?".

משטרת צפת מסרה בתגובה, כי לא התקבלו לאחרונה תלונות נוספות מלבד תלונה ביום חמישי האחרון הנוגעת לרעש ואשר טופלה כיאות, ומהמכללה האקדמית צפת נמסר בנוסף כי ישנם אי דיוקים רבים בתיאור הדברים וכי האירוע נמצא בעיצומה של חקירה משטרתית, אשר המכללה מעדיפה להגיב רק עם תומה.

תגיות:צפתאלימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה