זוגיות ושלום בית

שמונה סיבות להתחתן מוקדם

הכרתם ואתם חושבים שזה זה, אבל מעדיפים להתבשל קודם ביחד או לבנות קודם קריירה ורק אז למסד את הקשר? קבלו שמונה סיבות להתחתן ולא לחכות

אא

1. דווקא בגלל חוסר הניסיון! - כשאתם צעירים, וכל אחד מכם מגיע עם החוסר בניסיון שלו בחיים, דווקא אז אתם הכי הרבה צומחים ביחד כזוג, יותר מאנשים שנישאים בגיל מאוחר וכל אחד מבני הזוג כבר ´אגוז קשה לפיצוח´, אדם עצמאי, שרגיל להיות לבד, עם דעות משל עצמו, אופי בנוי שקשה לשנות וקושי כללי להתגמש. יש יתרון עצום דווקא בראשוניות הזאת, כשקופצים למים ביחד, משהו שיש רק בזוג שנישא בגיל צעיר.

2. אז מה אם הוא לא הנסיך על הסוס הלבן? - הכרת מישהו ויש לכם חיבור, הוא מקסים ובעל מידות טובות... אבל יש איזה קול קטן בתוכך שלוחש: "למה להתחתן בגיל צעיר? עדיף להמשיך לבדוק, בטוח יש מועמדים פוטנציאליים מתאימים יותר!". אז זהו, שממילא שניכם הולכים להשתנות עם השנים, ואף אחד לא יישאר כמו שהוא. וממילא, נסיכים, או גברים בהזמנה, לפי מה שהיינו חולמות לקבל, יש רק באגדות - אז אם כבר מצאת מועמד ראוי, למה לבזבז את הזמן? ודאי שאין הכוונה להינשא לכל מי שרק יסכים, אבל כל עוד מצאתם בו את הדברים שהכי חשובים לכם, חבל לפספס זה את זה.

3. מחכים להרגיש ´בשלים´? - ישנם אנשים שמחכים עם חתונה עד שהם ירגישו ´בשלים´. אבל צריך לדעת שאף פעם לא באמת תרגישו לגמרי בשלים. תחושת הבשלות מגיעה עם הניסיון, שמגיע, מה לעשות, רק אחרי החתונה, רק אחרי שחווים את זה באמת. לעולם לא תדעי להיות אמא באמת לילד שלך, לפני שבאמת תיהפכי לאחת כזאת; לעולם לא תהיה בעל טוב דיו לפני שתהיה בתוך מערכת של חיי נישואין; בקיצור, אף פעם לא באמת תרגישו מספיק מוכנים, אז חבל על הזמן...

4. זה מגדיל את סיכויי ההצלחה בזוגיות - זוגות שנישאו בגיל צעיר, גם אם הם חווים קשיים ומשברים זוגיים - דווקא משום שיש להם עבר עשיר ביחד, חוויות משותפות רבות - יש גם בסיס חזק מאוד שמאחד, מגבש, שעוזר להם להילחם על הקשר.

5. ילדים זו שמחה! - דעו לכם, שכשאתם צעירים אתם בשיא המרץ שלכם, ולהביא ילדים בגיל צעיר - זה אומר ליהנות מנכדים בגיל מוקדם וגם להיות הורים עצמאיים כבר בגיל צעיר, כי הילדים גדלים - ומה שנשאר לכם זה את את עצמכם, עדיין לא זקנים, וזה יאפשר לכם איכות זוגית בגיל צעיר, מה שאין כן למי שבחר להינשא בגיל מאוחר...

6. זה יבנה אתכם - זוגיות והורות בגיל צעיר, הן דבר מאוד מבגר, מאוד ממלא וזו חוויה מאוד משמעותית שמלמדת אתכם לקחת אחריות על החיים שלכם ומעצימה אתכם מאוד. זו חוויה שגם תעזור לכם להשתנות לטובה ולהיות אנשים טובים יותר - כלפי עצמכם וכלפי הסובבים אתכם, כי כבר בגיל צעיר אתם לומדים להסתדר בתוך מערכת זוגיות, לזהות את הצרכים של הזולת ולהתחשב בו.

7. כי הלב הוא לא ´סלוטייפ´ - הרב זמיר כהן שליט"א, מזכיר בהרצאותיו על החשיבות של קשר ראשוני. הוא מדמה את הלב שלנו לסלוטייפ, שאם נדביק אותו פעם אחת - הוא יידבק, וככל שנשתמש בו יותר וננסה להוציא ולהדביק שוב - לאט לאט הדבק נגמר... כך גם בזוגיות - ככל שאנשים עוברים יותר מערכות יחסים, האמון בבני המין השני הולך ופוחת. בסופו של דבר, מי שמחליט להתחתן אחרי שכבר כמה בני זוג שברו לו את הלב, הוא בהכרח כבר נושא עם עצמו איזו צלקת, שפוגעת אנושות באמון בבן הזוג חדש, ואז גם אם מאוד רוצים - הרי נכנסים למערכת יחסים פצועים, מאוד חשדניים, עורכים כל הזמן השוואות עם בני הזוג מהעבר וזה אוטומטית פוגע בקשר הזוגי. תארו לעצמכם כמה ברי מזל הם אותם שזוכים להינשא לאהבה הראשונה שלהם, בקדושה ובטהרה. במיוחד כשדואגים לשמור עד החתונה איסור נגיעה, מגיעים לחיי הנישואין עם ה´דבק´ והמוטיבציה הכי חזקים שיש, הלב שלכם כבר לגמרי שייך לבנאדם הראשון שהחלטתם להינשא לו. מאותה הסיבה, אגב, גם לא כדאי לגור ביחד לפני החתונה. לא מדהים? אשרי הזוכים.

8. חוששים מתחושת החמצה בשלב מאוחר יותר בחיים? - לצד היתרונות הרבים, יש מי שגם ידווח על חסרון של אותם שנישאים בגיל צעיר, והוא תחושת ההחמצה על חיי הרווקות ש´נקטעו באיבם´ לטובת חיי משפחה, בהם מלבד היתרונות הרבים יש גם לא מעט מחויבויות. דווקא לעניין הזה התייחס לא מזמן הרב אבנר קוואס שליט"א בתוכניתו ברדיו ´קול ברמה´ ואמר: "בחורה או בחור שמרגישים פספוס להתחתן בגיל צעיר, בייחוד אם זה בגלל שהם מפחדים להחמיץ חוויות כלשהן כרווקים, לדעתי פשוט צריכים לקחת הפסקה קטנה לפני שהם נכנסים לשידוכים, ולעשות את מה שהם כל כך רוצים ומפחדים להחמיץ. בא לך טיול? לך תטייל קצת, לכי תנפשי ואחר כך תיכנסי להיכרויות. כמובן, לפי ההיתרים ההלכתיים ובאיזון, תקופה קצרה, כמה חודשים אולי. לא לחכות שנים. לא כדאי לדחות את זה יותר מדי".

לסיכום: לא בכדי אמרו חז"ל: ´בן שמונה עשרה לחופה´, כי האמת היא שאין כמו להתחיל את החיים עם מי שבאמת אוהבים, וכבר בגיל צעיר. זו מתנה נדירה, ואם זכיתם להיות ברי מזל כאלה - אל תוותרו על התענוג.

תגיות:חתונהשידוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה