חדשות בעולם

רוסיה מוצפת: הקהילות מתאחדות לעזרה

כמיליון בני אדם נפגעו מהשיטפונות העזים שפקדו את רוסיה לאחרונה, והקהילות המקומיות התגייסו לעזור, גם לקהילות היהודיות

אא

לאחרונה פקדו את רוסיה שיטפונות עזים, בהם נפגעו כבר כמיליון בני אדם,  במישרין ובעקיפין. הנזק הוא רב כל כך, עד שמפגע זה הוכרז כאסון הסביבתי החמור ביותר במזרח סיביר ב-120 השנים האחרונות. בין הנתמכים ומקבלי הסיוע, מצויות גם קהילות יהודיות שונות, שזכו לסיוע ללא עכבות.

כתוצאה מהאסון, איגוד הקהילות ברוסיה התגייס להצלת יהודי מזרח רוסיה שנפגעו מהשיטפונות, וכן גם "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה" נענה לבקשתו של רבה הראשי של רוסיה הגאון הרב בערל לאזאר לעזרה, ושלח אלפי בגדים וסכומי כסף גדולים לעזרת משפחות יהודיות שנפגעו, ואשר מחולקות בעזרתם האדיבה של רבנים ושלוחי חב"ד ממזרח רוסיה, כדוגמת הרב יעקב סנטיקוב, רבה של העיר חברובסק, וכן הרב אליהו ריס, רבה של בירוביזאן, הדואגים אישית למשפחות היהודיות במחוזות ערים אלה.

עוד יצוין כי השיטפונות עדיין לא תמו, ומפלס המים אף צפוי לעלות תוך יומיים בעוד מטר אחד. ממשלת רוסיה, שיגרה בינתיים אלפי חיילים וכוחות הצלה כדי להשיב את הסדר על כנו, וצבא רוסיה אף הקים 166 מקלטי מחסה זמניים עבור אלה שנותרו ללא קורת גג, ובהם דואגים לנפגעים למים, מזון ותרופות.

אולם רבים מן הנפגעים אשר ניצלו, בעיקר באזור העיירה חברובסק והנהר, אינם מגיעים למקלטים אלה וממשיכים לשהות על גג ביתם מחשש לביזה. הנהר עצמו, נהר זייה, עלה אף הוא על גדותיו ומספר כפרים בסביבותיו הוצפו לחלוטין. בדומה אליו, גם נהר אמור, עלה על גדותיו וכתוצאה מכך, לפי הערכה, כ-20,000 איש נאלצו לנוס על נפשם ולנטוש את בתיהם.

ואולם למרות כל ההרס, ב"ה דווח כי בתי הכנסת, בית הספר אור אבנר ומוסדות הקהילה בערים חברובסק ובירוביזאן, בהם חי ריכוז גדול של יהודים - לא נפגעו, ואף שנת הלימודים צפויה להיפתח כסדרה.

תגיות:רוסיהשיטפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה