ראש השנה

מבקשים להעניק מכל הלב אבל מפחדים לפשוט את הרגל? 7 מתנות מקוריות לראש השנה

חושבים על מתנה לחברים או לבני המשפחה וכבר אזלו לכם הרעיונות? מבקשים להעניק מכל הלב אבל מפחדים לפשוט את הרגל? קבלו 7 רעיונות מקוריים למתנות לראש השנה

אא

ראש השנה בפתח, ויש שצירוף המילים האלה נוסך בהם שמחה עם פתחה של שנה חדשה, אולם יש כאלה, בייחוד עקרות הבית שבינינו, שמתלווה לכך גם קצת תחושה של לחץ, שכן ההכנות לחג הזה נושפות בעורפן כבר הרבה לפני שהוא מגיע באמת. אחד הדברים שרבים מאיתנו נוהגים לעשות ושמעסיק רבים מאיתנו עם פיתחה של שנה חדשה - הוא לחלק מתנות לסובבים אותנו; למארחים של החג, לאנשים ש´עשו לנו את השנה´ ויש לנו הכרת הטוב מיוחדת כלפיהם, לגננת של הילד, לרב שלנו, לחמות. יש מי שפותרים את הדילמה באיזה סט כלים לחג, או איזה צנצנת דבש עם משהו קטן בצד... אבל מה עושים עם האנשים האלה שמרגישים צורך לקנות להם משהו וכבר יש להם הכל? ומה עושים כשחשוב לנו לתת משהו מיוחד, יוצא מגדר הרגיל? בדיוק בגלל זה הכנו לכם רשימה של שבע רעיונות למתנות לחג שאולי יעשו לכם קצת סדר בבלגן.

1. ספרים רבותיי, ספרים! - אם אנחנו מחפשים להעניק מתנה שיש בה גם פן יהודי אמיתי, כנראה לא נרגיש בנוח לתת איזה סט של כלים לבית. בדיוק בשביל זה יש לנו ארון ספרים יהודי וייחודי, שעמוס מכל טוב. אפשר לתת ספר עם חידושים ודברי חיזוק על ראש השנה, כמו סדרת הספרים של הרב לוינשטיין- "ומתוק האור". אם מדובר במישהו שיותר אוהב לקרוא סיפורים מאשר מוסר - תמיד אפשר לתת במתנה את "אתהלך", שהוא סיפור חייו של הרב אהרון מרגלית, מחזק מאוד באמונה, או "המהפך 3" של הרב זמיר כהן, שיצא זה עתה. וכמובן - אפשר גם פשוט לתת מחזור מהודר או סט של מחזורים עם הקדשה אישית. אין כמו לפתוח שנה חדשה עם מחזור חדש שקיבלנו ממישהו שמעריכים עם הקדשה שמחממת את הלב... (אגב, אם תרצו תוכלו אפילו להתחיל את החיפוש שלכם באתר הידברות - מוצעים שם המון ספרים למכירה).

2. עשה זאת בעצמך - הרבה פעמים אנחנו נוטים לחשוב מאוד בגדול וישר רצים לחנויות מותג שונות כדי לקנות כלים יקרים, אבל גם נשארים עם חור גדול בכיס. כשמדובר במישהו קרוב, כמו סבא וסבתא, אפשר לשתף את הילדים ולפנות איזה אחר הצהריים לפעילות משותפת - שכל נכד יכין להם כרטיס ברכה מצויר עם מילים חמות, או לקנות מסגרת עץ פשוטה ולקשט אותה יפה, וכמובן לצרף תמונה שמחה של בני המשפחה. ברוב המקרים, מתנות כאלה מרגשות הרבה יותר בלי להשאיר אותנו עם חור בכיס. ואם תקפה אתכם רוח נדיבות ורוחב לב ואתם מעוניינים לתת משהו קטן לכל אחד מבני המשפחה - תוכלו להכין להם שלט לדלת ("כאן גרים בכיף") או מחזיק מפתחות קטן עם כמה מילים חמות.

3. מה עם משהו אכיל? - פעם התארחתי אצל בני משפחה, שאחד הילדים שלהם, שהוא גם אברך, חשקה נפשו לתת להם מתנה מיוחדת לחג, שתיראה יוקרתית אבל שלא תהיה יקרה. האברך היקר פשוט קנה צלחת מהודרת גדולה דיה, קנה מכל מיני פירות העונה (גם כאלה מיוחדים, כמו אננס ופסיפלורה למשל) - ובראש השנה בוודאי תוכלו למצוא מהם בשפע בשווקים ובחנויות, חתך אותם יפה ועיצב להורים שלו מגש מרהיב עין שגם שימש כקינוח טעים לכל בני המשפחה. תוכלו להחליף את הרעיון גם בקניית פעמון לעוגה ולאפות עוגת דבש טעימה או פוטיפורים קטנים מכל מיני סוגים.

4. מה עם מוזיקה יהודית? - משהו קצת פחות נדוש שיכול להכניס המון שמחה הביתה, הוא לחשוב דווקא בכיוון של מוזיקה. הרבה מאוד אנשים ישמחו להתחדש לקראת השנה החדשה באיזה דיסק של ניגונים מרגשים, או שירים שעושים טוב על הלב, ובהתחשב בהיצע ההולך וגדל בתוך עולם המוזיקה היהודית כיום - סביר שתוכלו למצוא בקלות משהו מיוחד, ואגב, גם בדר"כ ממש לא יקר. המלצה אישית: "הכל ברצון", של הזמר והמרצה גידי דבוש שיצא לא מזמן, או אפילו דיסק של שירי שבת - שיכניס בכל יום שישי הביתה קצת רוגע ותחושה של קדושה בתוך ההכנות הרבות והמתח.

5. מה עם מתכונים במקום עוגות דבש? - הרבה מאיתנו אוהבים לשלוח עוגות דבש לחג בצירוף פתק לבבי, שזה נחמד. אבל אם תרצו תוכלו להיות קצת יותר מקוריים, ותוכלו לאסוף ממכרים סביבכם כל מיני מתכונים ולערוך חוברת מושקעת כזו שתחליף או תשתלב עם איזה עוגת דבש קטנה בצד או צנצנת דבש נחמדה.

6. גיפט קארד - אתם לגמרי מיואשים? ממש לא יודעים מה לקנות? לחוצים בזמן? תוכלו להיכנס היום לחנויות מותג רבות ולבקש לרכוש כרטיס מתנה אותו תטעינו בסכום מסוים, ופשוט לתת אותו במתנה, ושהאדם שמקבל את זה כבר יחליט לבד מה לקנות לעצמו...

7. פנקס קטן לעבודה עצמית - משהו שעובד נפלא ושאנשים תמיד שמחים לקבל, הוא מחמאות. תוכלו לרכוש פנקס קטן או ספר/ון מפואר, להעביר אותו בין אנשים שקרובים לאותו אדם ולבקש מהם שירשמו דברים טובים שהם למדו מהאדם הזה השנה/  רשימת תכונות חיוביות/ משהו שהם זכו לקבל ממנו/ שהם לא ישכחו לו/ שהם מאחלים לו לשנה החדשה, ותשאירו לו מקום להמשיך את הרשימה הזו בכל יום מחדש. החכמה היא שבסופו של דבר יצרתם לאותו אדם איזה פנקס קטן, שהוא יכול להכניס לכיס ולקחת איתו ביומיום, ולפתוח אותו מדי פעם כדי לקבל ´זריקות עידוד´. כך הוא גם יוכל להרגיל את עצמו לרשום בפנקס דברים טובים שהוא מגלה אודות עצמו או אפילו השגחות פרטיות שהוא זכה להן במהלך היום. כמה פשוט, ככה עוצמתי. תוכלו לתת את זה כמתנה או אפילו לצרף את זה למתנה שאתם רוכשים.

ומעל הכל הכנה רוחנית - הכי חשוב שלא תיסחפו בהכנות לקראת החגים אל המקומות הגשמיים והחומריים. ההכנות שלכם לקראת החג בוודאי צריכות להיות גם מעשיות וחומריות במה שצריך, אבל עיקרן צריך להיות רוחני.

ולסיום, אם אתם שואלים את עצמכם מה אפשר לתת למי שכבר הכל שלו, לזה שנתן ונותן לנו הכל כל רגע ורגע - אז תזכרו היטב שראש השנה אצל ה´ יתברך לא באים עם איזו מתנה חומרית יקרה. זה לא יפטור אתכם אצלו. אליו באים עם שק גדול של מצוות, של שאיפות, רצונות וכיסופים הלאה. וגם למי שעוד קצת ´פישל´ השנה - יש לנו עוד זמן לתקן, להמשיך ולאסוף ולהתחזק. אז תנצלו אותו חזק. בהצלחה.

תגיות:ראש השנהמתנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה