חדשות בעולם

הזמר האנטישמי "נעלב"

האמן רוגר ווטרס מעיף במהלך הופעותיו חזיר ענק ועליו מוטבע מגן דוד, כסמל לפשיזם. הרב אברהם קופר אמר כי הוא "צריך להופיע באיראן או בפני האחים המוסלמים". ווטרס התגונן: "דברי הרב קיצוניים"

אא

"ווטרס שונא יהודים וצריך להופיע באיראן או בפני האחים המוסלמים", התבטא הרב אברהם קופר על הזמר שמעיף בהופעותיו חזיר ענק ועליו מוטבע סמל מגן דוד, כאות לפשיזם. ווטרז מצדו התגונן: "מאוד מעליב אותי באופן אישי, שאתה מאשים אותי שאני אנטישמי, שונא יהודים ומסמפת נאצים", אולם הוסיף: "ישראל היא מדינת אפרטהייד. מה לעשות שסמל המדינה וסמל היהדות הם אותו דבר?".

רוגר ווטרס הוא בסיסט לשעבר בלהקת "פינק פלויד", וכיום מהאמנים המצליחים בעולם הרוק. מופע החדש שלו, נוהג ווטרס בסופו להעלות לאוויר בלון ענק בצורת חזיר אימתני, ועליו מוטבעים סמלים שונים, כגון סמל מגן הדוד היהודי , או כגון סמל הפטיש והמגל של ברית המועצות הסובייטית, סמל הדולר האמריקני והלוגואים של חברת מקדונלדס וחברת מרצדס.

מה שעורר את הגינוי מצד הרב קופר, המשתייך לתנועת למען זכויות האדם, היה קטע וידיאו מתוך המופע של ווטרס בבלגיה, שעלה לרשת. בדבריו לאתר היהודי "The Algemeiner", שצוטטו ב"דיילי מייל" הבריטי, תקף קופר את המופע של ווטרס וכינה אותו "תצוגה גרוטסקית של שונא יהודים", והוסיף: "במיצג המגוחך שלו, רוגר ווטרס עושה את זה ברור כשמש - שכחו מישראל, שכחו מהיוזמה לקידום חרמות למען שלום במזרח התיכון. ווטרס הוא שונא יהודים. ההזמנות היחידות להופעות שהגזען הקיצוני הזה צריך לקבל, הן מהמולאים באיראן ומהאחים המוסלמים".

רוגר ווטרס, הידוע בהתנגדותו ובמסע ההכפשה שלו נגד מדינת ישראל ובניסיונותיו להציגה כמדינה גזענית, מיהר להגיב לדברי הרב: "הדברים שאמר הרב כל כך קיצוניים עד שהם ראויים לתגובה. ההתפרצות שלך מבעירה אש שלא ממש עוזרת, ולדעתי היא רק יכולה לעכב את ההתקדמות לשלום והבנה בין עמים. זה גם מאוד מעליב אותי באופן אישי, שאתה מאשים אותי שאני אנטישמי, שונא יהודים ומסמפט נאצים".

ווטרס הוסיף ואמר שהוא דאג שיופיעו על החזיר סמלים נוספים, לא רק מגן הדוד: "מופע החומה שהותקף על ידך בצורה כה קשה, הוא הרבה דברים. הוא מתחשב, הוא מרומם חיים, הוא אנושי, אוהב, נגד מלחמה, נגד כיבוש, בעד גישה אוניברסאלית לחוק, בעד חירות, בעד שיתוף פעולה, בעד דיאלוג, בעד שלום, נגד רודנות, נגד פשיזם, נגד אפרטהייד, נגד דוגמטיות, הוא בינלאומי ברוחו, הוא מוזיקאלי וסאטירי".
ווטרס ממשיך ואמר כי "בתיאוקטריה מתפקדת זה כמעט בלתי נמנע שיווצר בלבול בין סמל דתי לסמל לאומי של מדינה. . במקרה הזה, מדינת ישראל, מדינה שמפעילה אפרטהייד משני צידי הגבול שלה, ובתוך זה בשטחים שכבשה ב-1967 ובהם התנחלה. למחות בדרך של שלום נגד המדיניות הגזענית של ישראל - זה לא אנטישמיות".

רוגר ווטרס, שבסיום קטע הוידאו הזוועתי של הופעתו – יורה בקהל בנשק אוטומטי, כדי לחזק את מסריו ולזעזע את הקהל, טוען שאינו אנטישמי. מאמינים לו?

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה