פרדס רימונים עם פרי מגדים

הפרי האדום והמתוק, המזוהה כל כך עם ראש השנה, נמצא בכל מקום: בתרבות, בהיסטוריה, בתזונה, ואפילו על גלימת אהרן הכהן ועל כותרות העמודים בבית המקדש. כל מה שרציתם לדעת על הרימון

אא
קצת רקע: פרי הרימון מסמל יופי, שפע, פריון, חוכמה וצדיקות. יופיו של הפרי ופרחיו שימשו כסמלים לעיטור בנינים, מטבעות וקישוטים שונים. דמות הרימון הייתה רקומה על גלימת אהרן הכהן, הייתה חקוקה על כותרות העמודים במקדש שלמה, ועדות לעתיקות השימוש ברימון כסמל הוא "רימון השנהב" הנמצא במוזיאון ישראל - ממצא ארכיאולוגי בן יותר מ-3,000 שנה, שנחשב לחלק משרביט ששימש את כוהני בית המקדש. מומחים מאמינים כי זהו החפץ היחיד ששרד מתקופת בית המקדש הראשון.
הסגולות הייחודיות של הפרי
הרימון מכיל ויטמינים ומינרלים רבים: ויטמיני C, K, E, B5, אשלגן, נתרן, זרחן וסידן. הוא מכיל גם טאנינים-פוליפנולים, שהם בעלי פעילות מכווצת (אסטריגנטית), ומכאן השימוש שנעשה בו לטיפול בשלשולים, טחורים, פצעים וכוויות. הרימון הוא נשק חשוב בשמירה על בריאות הלב וכלי הדם, ומוריד את רמת הכולסטרול הרע. הוא מסייע לחיזוק המערכת החיסונית, מהווה מקור טוב לברזל, ומומלץ לסובלים מאנמיה וחולשה. הרימון מסייע בטיפול בסרטן מסוגים שונים, ובתופעות של גיל המעבר. מועיל לשיכוך כאבי ראש, ובמקרים של בחילות משפר את יכולת הזיכרון, מנקה את המעיים ומטהר את הגוף. הרימון עשיר בנוגדי חימצון חזקים פי כמה וכמה מאשר בתה ירוק ויין אדום.
מוצרים המופקים מהצמח: בשוק קיימים מגוון רחב של מוצרים המופקים מהצמח, החל ממיץ רימונים לסוגיו השונים, המשך בשמן זרעי רימונים ויין רימונים, וכלה במשחות שונות.
אזהרות: שתייה מרובה מדי של מיץ רימון עלולה לגרום לעצירות.
אופן השימוש: שתיית כוס מיץ רימונים מדי יום יעילה להורדת כולסטרול, שיעול, כאב ראש לאחר שכרות, ניקוי דם, חולשה כללית, בצקות, טיפול בכיבי וכאבי פה/
זיהומים במערכת העיכול: יש להרתיח קליפות רימונים עם קליפות של בננה במשך 10 דקות, לקרר, לסנן ולשתות את המים מספר פעמים ביום.
צהבת: יש להשרות חופן קליפות בליטר מים למשך הלילה, להמתיק ולשתות למחרת.
טחורים: מרתיחים קליפות בשמן זית עד 5 דקות, מקררים ומורחים מספר פעמים ביום.
קיב בקיבה ובתריסריון: מייבשים קליפות רימונים בצל, כותשים אותם עד דק מערבבים עם מעט דבש ואוכלים כף לאחר כל ארוחה. הפלבונואידים שבקליפה הנם בעלי פעילות אנטי דלקתית ומשקמת.
בחילות והקאות: לאכול פרי בשל או לשתות מיץ רימונים עם נענע.
פצעים וכוויות: לייבש את הקליפות, לכתוש לאבקה ולזרות על הפצעים והכוויות. הקליפה מכילה פלבונואידים בעלי פעילות אנטי דלקתית.
פצעים ופצעונים של תינוקות: כתחליף טלק - יש לייבש קליפות רימונים, לכתוש לאבקה ולפזר על המקום.
חיזוק השיער וטיפול בקשקשים: לערבב אבקת קליפות רימונים בחינה ולמרוח על השיער. התערובת נותנת גוון שחור.
פצעים בפה, דלקות חניכיים ודימומים בפה: להרתיח שלוש כפות קליפות רימונים בכוס מים, ולגרגר שלוש פעמים ביום, או לשתות מיץ רימון סחוט טרי, ולהשהות את הנוזל בפה בטרם בליעה. לחלופין ניתן למרוח אבקה עשויה מקליפת רימונים ישירות על מקום הפצע.
תרופות סבתא ושימוש מסורתי בצמח
הרמב"ם מציין שבקליפת רימון משתמשים לעצירת דימום מפצעים, ובמיץ הרימון לעצירת שלשול ולהקלה על בחילות וכאבי ראש משיכרות. הקליפה מרפאת גם מחלות עור.
יהודי מרוקו מוסיפים לקליפת רימון טחונה חלמית, שמן זית וסוכר ענבים לטיפול בדיזינטריה.
יהודי תוניס מכינים מרתח מקליפות רימון, ליקוריץ, חלמית, קימל וזרעי פשתן לטיפול בתפרחת טיטולים של תינוקות.
יהודי תימן מערבבים חינה עם אבקת קליפות רימונים לצביעת השיער ונגד קשקשים.
יהודי בבל השתמשו בפרחי הרימון לטיפול במחזור לא סדיר, דלקות חניכיים, דלקות עיניים ושלשול.באבקת קליפת הרימון השתמשו כטלק לטיפול בפצעים וגרגור בחלל הפה לבעיות חניכיים.
בסרילנקה נקרא פרח הרימון "דלון" והוא משמש לטיפול ולהקלה על כאבי עיניים.
ונתון מעניין לסיום
שתיית מיץ הרימון בריאה יותר מאכילת הפרי עצמו, שכן במהלך הסחיטה משתחררים 70% מנוגדני החמצון הקיימים בקליפה.
תגיות:רימון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה