לאישה

מאה אחוז אמת

בעולם של שקר נראה שנוח לחיות בשקר, אבל ההיפך הוא הנכון. הדבקות באמת נותנת תעצומות נפש

אא

סיפורנו היום עוסק באמת ושקר. מי מאתנו היה רוצה לחיות בשקר? לא נראה שיש אדם אחד בעולם שבבחירה מודעת – ישיב בחיוב לשאלה זו. אולם למען האמת, נראה כי כל אדם חי בהכחשה כלשהי, במידה כזו או אחרת.

אנשים רבים מתקשים להתמודד במפגש עם האמת: זה כואב מדי, דורש כוחות עצומים, חריצות, כלים להתמודדות, התגברות על פחדים ועוד. ממילא הדרך הקלה יותר היא לברוח אל ההכחשה, ולחיות כאילו אין כל בעיה. אלא שלאחר שנים רבות של הכחשה, מגלה האדם שהוא משלם מחיר כבד ביותר על הבריחה מההתמודדות.

כך הוא הסיפור של אסתר. אמה היתה שתלטנית ונוקשה מאוד, ולא אפשרה לה לבטא את עצמה. כתגובה נסגרה אסתר וברחה לתוך עולמה הפנימי, שם היתה יכולה להיות כל מה שהיא רק רוצה. בעולם החיצוני – היא עשתה הצגה מאל"ף ועד תי"ו. מדהים עד כמה אדם יכול להיות שחקן מאה אחוז מהזמן!

המחיר שאסתר משלמת על השקר שבו היא חיה הוא בהפרעות אכילה קשות, אלכוהוליזם, התמכרות לעבודה, אבדן חיי משפחה, עישון כבד ועוד. המצב הידרדר עד לחרדות ודיכאונות קשים, ולהפרעה חמורה בחיי הזוגיות. בתהליך אימון עמוק היא לומדת לפגוש את עצמה, ולאהוב את מי שהיא פוגשת. היא לומדת להתחבר לאמת הפנימית שלה, ולהתיר את סבך השקר שבו היא חיה כל חייה.

בפרשת השבוע (פרשת מקץ), יהודה תופס מנהיגות. הוא נחוש בדעתו לקיים את ההבטחה שהבטיח לאביו - להחזיר את בנימין הביתה: "אנכי אערבנו מידִי תבקשנו". בפרשתנו ניגש יהודה ליוסף, משנה לְמלך רב עוצמה השולט על כל העולם העתיק, וטוען את טענותיו ללא כל מורא ופחד. הוא מגלה אחריות ומנהיגות והולך עד הסוף, ביודעו שהוא נלחם על האמת שלו, והוא מוכן בשביל זה לאבד הכל, ללא פשרות. יש מאה אחוז אמת ומאה אחוז שקר, ויהודה בוחר באמת.

יהודה בן יעקב מייצג בשמו את עניינו המיוחד – הודיה והודאה באמת. כאבי שושלת המלכות הוא מלמדנו ללכת עם האמת עד הסוף, ולהיות מאה אחוז אני. ללא הצגות ומשחקים למען מציאת חן, קבלת אישור, פחד מאנשים או דעותיהם ועוד. זהו תפקידו האמיתי של יהודי בעולם שבו אנו חיים – עולם השקר.

תגיות:עבודת המידותאמתשקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה