ציון הרשב"י בידי לפיד?

המקום שבו מתאספים מאות אלפי יהודים מדי ל"ג בעומר, ציון מקום קבורתו של התנא האלוקי, רבי שמעון בר יוחאי, נמצא בתהליך הפקעה לידי המדינה במטרה להפוך את המקום לאתר תיירות

אא

מי היה מאמין ששר האוצר, יאיר לפיד, יידרש בעצמו להכריע בסוגיית הבעלות על קבר התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחי במירון?

העיתון כלכליסט מדווח הבוקר (ב) כי ועדה המייעצת לשר האוצר החליטה במהלך החודש האחרון שיש להפקיע את מתחם ציון הרשב"י לידי המדינה ושחברה ממשלתית תחל להשקיע בפיתוחו כדי להפוך אותו לאתר תיירות.

ביקורת חריפה הוטחה בשנים האחרונות על ההתנהלות בציון ועל רמת בטיחות לקויה המסכנת את המתפללים הרבים במקום, ובייחוד בל"ג בעומר, יום ההילולא של התנא הקדוש.

"ריבוי המחלוקות והתביעות המשפטיות על הבעלות על מתחם רשב"י ועל ניהולו מונע זה שנים רבות הפעלה יעילה ותקינה של המתחם ומקשה את פיתוחו", כתב לפני חמש שנים מבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס.

לפני כשנתיים הפקיע שר האוצר בדימוס, יובל שטייניץ, את הבעלות מידי הבעלים של המקום אלא שהדבר גרר התנגדויות עזות בתוך הציבור החרדי שחשש משינויים בצביון המקום, והוגשו התנגדויות למהלך ההפקעה.

כאמור, במהלך החודש האחרון הוועדה המייעצת האמונה על התהליך דחתה את ההתנגדויות, ושר האוצר הנוכחי, יאיר לפיד, הוא שיידרש להכריע בסוגיה הרגישה.

 

 

תגיות:מירוןיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה