חדשות בארץ

בשל השרב: חיפה נכנסה לכוננות – מחשש לשריפות

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, ישררו – החל מהיום, ובמשך סוף השבוע – תנאי קיצון של שרב עם רוחות מזרחיות יבשות. מזג אוויר דומה גרם להתפשטותה המהירה של השריפה הגדולה שפקדה את חיפה בנובמבר 2016

השריפה בחיפה, נובמבר 2016 (צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90)השריפה בחיפה, נובמבר 2016 (צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90)
אא

בעיריית חיפה נכנסו לכוננות גבוהה מחשש לשריפות שיפרצו בימים הקרובים בעיר בשל מזג האוויר השרבי הצפוי.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, יתפתחו – החל מהיום, ובמשך סוף השבוע – תנאי קיצון של שרב עם רוחות מזרחיות יבשות. התחזית מבוססת על המדד להתפשטות שריפות של השירות, המתייחס לעוצמת הרוחות, הטמפרטורות ורמת היובש, ומצביע על סכנה קיצונית להתפשטות שריפות מיד עם התרחשותן.מזג אוויר דומה גרם להתפשטותה המהירה של השריפה הגדולה שפקדה את חיפה בנובמבר 2016. שיאו של השרב ישרור עד שבת בצהריים, אז צפויות הרוחות להיחלש.

מדוברות עיריית חיפה נמסר כי העיריה המקומית העלתה את דרגת הכוננות ל"כוננות שיא": "כבר שלשום הנחה מנכ"ל העירייה, גדי מרגלית, את היחידות הביצועיות בעירייה ואת אגף הביטחון שלה להעלות את רמת הערנות והמוכנות לסכנה של התפתחות שריפות בסוף השבוע. במקביל תגברה העירייה את סיורי אגף הביטחון באזורי החורש הגובלים בשכונות וביערות הכרמל, וכל מאגרי המים של התאגיד העירוני 'מי כרמל' מולאו עד למפלס העליון ביותר".

העלאת רמת הכוננות מתבצעת על בסיס הלקחים והמסקנות שהופקו על ידי העיריה בעקבות השריפה ב- 2016 והתרגילים המשותפים שנערכו עם גורמי החירום השונים. היערכות זו מתבצעת על פי הנחיות המנהל לשירותי חירום של משרד הפנים ורשות הכבאות הארצית.

כחלק מהיערכות החירום, מצלמות העירייה הטרמיות הוכוונו לעבר יערות הכרמל ושכונות נווה שאנן, רוממה וגבעת אורנים. אגף הביטחון העירוני יקיים סיורים מוגברים באזורים אלה על מנת לאתר במהירות כל מקור אש ולהכווין אליו בעת הצורך את לוחמי האש.

העירייה מבקשת מתושבי העיר להקפיד שלא להדליק אש בשטחים פתוחים, ולדווח באופן מיידי למוקד כיבוי האש (102) או למוקד העירוני (106) בכל מקרה בו הם נתקלים בתחילת התלקחות או במקרה בו קיים אפילו חשד להתלקחות.

בנוסף להיערכותה של העיריה, שירותי הכבאות ורשות הטבע והגנים יפעלו לאיתור מקדים של שריפות באמצעות תצפיות אוויריות, וכן באמצעות רכבים באזורי החורש הגובלים בשכונות וביערות הכרמל.

תגיות:חיפהשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה