עובדות שלא ידעתם

הידעתם שעיני החתול זוהרות בלילה?

למה סוסים מרכיבים נעליים? ומתי המציאו את אבק השריפה? 7 עובדות מפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שאבק השריפה הוא המצאה וותיקה? אנו נוטים לחשוב כי מדובר בהמצאה מודרנית יחסית, אך אבק השריפה הגיע לאירופה מן הערבים, כבר לפני כ-700 שנה. אבק השריפה מיוצר מתערובת של חנקת האשלגן, אבקת פחם וגופרית, עם מעט מים למניעת התפוצצות עצמית.

2. הידעתם שתפוחי האדמה הם מוצר רב שימושי? בתפוחי האדמה אנו משתמשים לעשרות סוגים של שימושים, בצורות שונות: אוכלים אותם כשהם מבושלים, אפויים או מטוגנים, מייצרים מהם עמילן וגם אלכוהול. בתקופות מסוימות, 45% מיבול תפוחי האדמה בארה"ב נמכרו לצורך הכנה של צ'יפס תעשייתי.

3. הידעתם שעיני החתול זוהרות בלילה? החתול, כמו גם בעלי חיים ליליים אחרים, יוצר תהליך מיוחד שמאפשר לו לראות היטב בלילה כאשר האור מגיע לעיניו של החתול, שכבת תאים בעין פועלת כמראה, ומחזירה את האור אל הרשתית. לכן עיני החתול נראות כזוהרות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הידעתם שלסוסים יש נעליים? סוסים מבויתים הולכים על דרכים סלולות, שאינן מתאימות לכפות רגליהם, המתאימות לאדמה או לעשב. לכן מייצרים עבור הסוסים פרסות ברזל, אשר מחוברות לרגלי הסוסים, המשמשות כנעליים ומאפשרות להם לדהור מבלי לפגוע ברגליהם.

5. הידעתם שכדור הארץ אינו עגול? לא, הוא גם לא מרובע, כמובן, אך צורתו אינה כשל כדור מושלם, אלא כשל כדור פחוס מעט – צורה שבשפה המדעית נקראת "ספרואיד פחוס".

6. הידעתם שעצים עוצרים התפתחות של מדבריות? מדבריות נוצרות כאשר חול ים עף ברוח ומכסה אזורים נרחבים. העצים מהווים מחסום אשר מונע מן החול להתפשט וליצור מדבר.

7. הידעתם שלציפורים יש אזניים? אמנם אין להן אפרכסת אוזן כמו לבני האדם, אך לציפורים ישנם שני חורים בצידי הראש, והם מכוסים בנוצות. החורים הללו משמשים כאוזניים, ומאפשרים לציפורים לשמוע.

 

תגיות:שריפהעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה