עובדות שלא ידעתם

הידעתם שהאמנות היפנית הומצאה בסין?

על מה כתבו ספרים לפני המצאת הנייר? ולאלו חיות ישנן טביעות אצבע? 7 עובדות מפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שספרים נכתבו גם לפני שהומצא הנייר? לפני שהומצאו הנייר והדפוס, היו פחות ספרים ממה שיש היום, אך הם בהחלט נכתבו: על עלים או קליפות עצים; על לוחות חרס, שנהב או עץ; על בד; על יריעות פפירוס; או על קלף – עור בהמה מעובד.

2. הידעתם שקרני אייל יכולות לנשור? האייל הקורא, שהוא בעל החיים הגדול ביותר באמריקה הצפונית, מצמיח קרניים גדולות ונאות במיוחד, באורך של כמטר. אך הקרניים הללו נושרות מידי שנה, לקראת הסתיו, וצומחות מחדש באביב.

3. הידעתם שלמכונות מסוימות יש מוח? מכונות מורכבות, אשר מבצעות יותר מפעולה בסיסית אחת, מכילות מחשב אשר משמש כמוח, ומורה לחלקים השונים של המכונה כיצד לפעול. הרובוט הוא מכונה משוכללת במיוחד, אשר גם קולטת מידע מהסביבה, מעבדת אותו ובוחרת בפעולות מתאימות על פי המידע הזה.

4. הידעתם שהאמנות היפנית הומצאה בסין? אמנות האוריגמי (קיפולי נייר), שידועה כאמנות יפנית מוצהרת, הומצאה דווקא בסין. אולם היפנים שכללות אותה ופתחו אותה, ומשם היא הגיעה לכל רחבי העולם.

5. הידעתם שלג'ירף יש טביעת אצבע? ממש כמו טביעות האצבע של האדם, ששונות לחלוטין מאדם לאדם – כך גם הכתמים שעל צווארו של הג'ירף שונות מפרט לפרט. אגב, גם הפסים שעל גופן של הזברות מתפקדים באותו אופן.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

6. הידעתם שלא רק כבשים נותנות צמר? מצמרן של הכבשים מייצרים בגדים ומוצרים אחרים, אך ישנם בעלי חיים נוספים שעל גופם שערות דמויות צמר, וגם הן משמשות לייצור בגדים, כמו למשל עזי הקשמיר, הלמה והאלפקה, ארנבוני האנגורה ועוד.

7. הידעתם שאפשר להפוך כספית לזהב? לאטום כספית ישנם 80 פרוטונים, ולזהב – 79 פרוטונים. אפשר להוריד אטום אחד מן הכספית, וכך להפוך אותה לזהב! אך תהליך כזה מתבצע רק בכור אטומי, והתהליך עצמו יקר מאד – כך שהוא אינו משתלם כלכלית.

תגיות:איילג'ירפהעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה