חדשות בארץ

משה ליאון ועופר ברקוביץ’ עלו לסיבוב השני בירושלים

השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, שסיים במקום השלישי, אמר: "בפוליטיקה צריך לדעת לא רק לנצח, צריך לדעת גם להפסיד. אני מברך את שני המתחרים שעלו לסיבוב השני, ומי מהם שינצח – אני אשתף איתו פעולה כשר לענייני ירושלים"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

תושבי ירושלים ילכו בעוד שבועיים שוב לקלפיות כדי להכריע מי ישב בבניין העיריה בכיכר ספרא בחמש השנים הקרובות. משה ליאון, שזכה לתמיכתם של דגל התורה וש"ס, קיבל 33 אחוזים מהקולות. עופר ברקוביץ' סיים במקום השני עם 29 אחוזים. השר זאב אלקין, שזכה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, זכה לתוצאה מאכזבת של 19 אחוזים, ואילו יוסי דייטש, מועמדה של אגודת ישראל, קיבל 17 אחוזים בלבד.

לאחר שהתבררו התוצאות, אמר אלקין: "בפוליטיקה צריך לדעת לא רק לנצח, צריך לדעת גם להפסיד לפעמים. אני מברך את שני המתחרים שעלו לסיבוב השני, ומי מהם שינצח – אני אשתף איתו פעולה כשר לענייני ירושלים".

ברקוביץ' כבר התחיל את ההכנות לסיבוב השני כשקרא לאלקין להביע בו את תמיכתו. המועמד הלא-דתי, ראש רשימת "התעוררות", מיהר להגיע אמש למטה הבחירות שלו. "היה יום מדהים", אמר, "אנשים הגיעו מכל ירושלים, מכל המגזרים. לפי הניתוחים שלנו אנחנו בין 35 ל- 40 אחוזים מהקולות. אנחנו ערוכים לנצח גם בסיבוב השני".

ליאון, שדיבר בפני מאות מפעילי מחנהו, הגדיר את התוצאות כ"נהדרות". "ירושלים זו משימת חיי", אמר, "אם לא יהיה ניצחון בסיבוב הראשון - אז יהיה בסיבוב השני. ירושלים לא מוענקת בקלות, צריך לעבוד על זה קשה, ואני בטוח שבסופו של התהליך הזה בעוד שבועיים נחגוג את נצחוני". 

על פי התוצאות המסתמנות של חלוקת המושבים במועצת העיר, דגל התורה ו"התעוררות" קיבלו 6 מושבים כל אחת, ש"ס זכתה ל-  5, אגודת ישראל ל- 3, הבית היהודי, מרצ, "מאוחדים" של אריה קינג וסיעתו של אלקין – 2 מושבים לכל אחת, בני תורה עץ, הליכוד וסיעתו של יוסי חביליו – 1 לכל סיעה.

תגיות:ירושליםזאב אלקיןעופר ברקוביץ'משה ליאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה