חדשות בארץ

הדובר בתיק תאיר ראדה: "הפרקליטות לא תטה החלטה בגלל לחץ ציבורי"

בעקבות הממצאים החדשים שהתגלו בתיק תאיר ראדה והלחץ הציבורי שנוצר בעקבות כך - דובר משרד המשפטים עורך הדין משה כהן אמר כי "לא תהיה הטיה של החלטה בפרקליטות בתיק בגלל לחץ ציבורי ותקשורתי - אם אין לכך הצדקה משפטית"

אא

בעקבות הממצאים החדשים שהתגלו בתיק תאיר ראדה והלחץ הציבורי שנוצר בעקבות כך - דובר משרד המשפטים עורך הדין משה כהן אמר כי "לא תהיה הטיה של החלטה בפרקליטות בתיק בגלל לחץ ציבורי ותקשורתי - אם אין לכך הצדקה משפטית".

את הדברים אמר הדובר בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ב'כאן רשת ב'', ולדבריו לא תהיה הסכמה למשפט חוזר - באם הפרקליטות תחשוב שאין ראיה קבילה מבחינה משפטית לשנות את תוצאות המשפט מבחינה פוטנציאלית. 

בדיון שנערך השבוע בלשכת פרקליט המדינה ובו נכחו גורמים שונים מצמרת הפרקליטות, הוחלט לעשות מיפוי ראשוני של ההבנה על סוג ה-די.אן.איי שנמצא. "בארץ אין הרבה ניסיון בהכרעות משפטיות על בסיס ראיות מהסוג הזה", אומר עו"ד כהן. "לכן גם בזמן אמת בשעתו, כשעמדה על הפרק האפשרות להוציא לבדיקה את השערות האלה, זה נחשב כמשהו כמעט חסר תוחלת, שהערך הראייתי שלו נמוך".

עוד הוסיף כהן ואמר כי רק אם תהיה ראיה שיש בה פוטנציאל לשינוי תוצאות המשפט - אז הפרקליטות תסכים למשפט חוזר. באשר לביקורת הציבורית על התנהלות הפרקליטות בתיק אמר כהן כי "הפרקליטות היא לא גוף חוקר, אלא גוף תובע. אנחנו לא אומרים לא לבדוק את הראיות החדשות, ואין שום ממצא שאנחנו לא מאפשרים לבדוק. מה שהיה בר בדיקה נשלח לבדיקה, כולל השערות שהיו בכף ידה של תאיר. אלה היו ראיות DNA מדויקות. עכשיו אנחנו מדברים על חלקיקי שערות וסיבים, ואני לא חושב שעל סיכוי של אחד למיליארד - ראוי לקיים פעולות חקירה". 

לדבריו, הבעייתיות שנוצרה מיד לאחר פרסום הממצא החדש בתיק היא ש"מהדורות החדשות התייחסו לזה כאילו עכשיו נתפס הרוצח האמיתי", עוד הרבה לפני שהתקבלו תוצאות הבדיקה האמיתיות. 

תגיות:תאיר ראדהמשפטאילנה ראדהרומן זדורוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה