עובדות שלא ידעתם

הידעתם כי אנטיביוטיקה היא סוג של עובש?

מיהם האנשים שחוקרים ג'וקים? ומהי העין של סערת ההוריקן? 7 עובדות מפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

פומה (צילום: shutterstock)פומה (צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שישנו ענף מחקר מיוחד ל... ג'וקים? האנטמולוגים חוקרים את החרקים, דבר שמביא תועלת לבני אדם. האנטמולוגים גילו, למשל, את האפשרות לבצע הדברה ביולוגית של חרקים מזיקים – באמצעות חרקים טורפים.

2. הידעתם שהדיונון שוחה באמצעות מנוע סילון? אופן השחיה של הדיונון דומה לפעולה של מנוע סילון: הוא שואב מים אל גופו, ואח"כ פולט אותם בזרם חזק אשר מזניק את גופו קדימה. מטוסי סילון פועלים באופן דומה, אלא שהם פולטים גז, ולא מים.

3. הידעתם שאנטיביוטיקה היא סוג של עובש? האנטיביוטיקה התגלתה כאשר אלכסנדר פלמינג צפה במזון שהעלה עובש. כיום מגדלים את העובש לאנטיביוטיקה במעבדות סטריליות מיוחדות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הידעתם שלסופת הוריקן יש עין? הכוונה היא ל"עין הסערה": מקום שנמצא במרכז סערת ההוריקן המשתוללת – ובה האוויר רגוע לגמרי, ולא מרגישים את הסערה.

5. הידעתם שבגוף האדם יש 4 מוחות? המוח מחולק ל-4 חלקים: המוח הגדול, השולט בתנועות הרצוניות; המוח הקטן, ששולט בשיווי המשקל ועוד; המוח המוארך, ששולט בתנועות הלא רצוניות של הגוף; וחוט השדרה – שמעביר את הפקודות מן המוח אל האיברים.

6. הידעתם שבגדי כותנה מיוצרים מצמחים? צמח הכותנה נראה כמו כדור צמר גפן, ובתוכו זרעי כותנה קשים. במן הצמחים האלה מייצרים חוטים ובדי כותנה לייצור של בגדים מכל הסוגים.

7. הידעתם שיש אריות שיכולים לחיות בשלג? מדובר בחיה בשם פומה, שמכונה גם "אריה ההרים", וחיה כיום בהרי האנדים המושלגים, כמו גם במספר מקומות אחרים באמריקה הצפונית.

תגיות:מוחג'וקיםעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה