חדשות בארץ

נס בשער הגיא: המשאית איבדה את הבלמים – הנהג הצליח להיחלץ בשלום

שוטרי אגף התנועה נחלצו לסייע לנהג משאית שאיבד את הבלמים בירידות התלולות של כביש 1. בחסדי שמיים, האירוע הסתיים ללא נפגעים וללא נזק

תמונת אילוסטרציה (צילום: משה שי, פלאשם 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: משה שי, פלאשם 90)
אא

שוטרי אגף התנועה במשטרת ישראל שנסעו אתמול (ראשון) בכביש 1, באזור מחלף שורש לכיוון תל אביב, נדהמו למראה עיניהם: נהג משאית שנסע במקביל אליהם, במהירות של 100 קמ"ש לערך, הוציא את ידיו דרך החלון וסימן להם במצוקה כי הוא זקוק לעזרה. השוטרים, שגם ראו את העשן שיוצא מגלגלי המשאית, הבינו כי הנהג המבוהל איבד את הבלמים ואינו יכול לעצור. מדובר היה באירוע של סכנת חיים ממשית לא רק לנהג, אלא לכל הרכבים שנסעו על הכביש באותה שעה.

השוטרים התקשרו באופן מיידי למוקד המשטרתי וביקשו סיוע. בהתאם להוראות שקיבלו, הם יצרו קשר עם נהג המשאית באמצעות הכריזה שברכבם והדריכו אותו כיצד לנסוע, ומה לעשות כדי לבלום את המשאית. ההוראה הייתה להמשיך בנסיעה בירידות התלולות של כביש 1 לכיוון שער הגיא, ועם ההגעה לשטח מישורי לנסות לבלום את המשאית באמצעות לחיצות על הברקס והרמה איטית של בלם היד. במקביל פעלו השוטרים לפנות למשאית נתיב "סטרילי" ולהרחיק ממנה כלי רכב שנסעו על הכביש בסמוך אליה.

 
לאחר שהמשאית עברה את שער הגיא והגיעה למישור באזור לטרון, הצליח הנהג כעבור מספר קילומטרים לעצור את המשאית במחלף לטרון. בחסדי שמיים, התקרית הסתיימה ללא נפגעים בנפש וללא נזק לרכוש.

בבדיקה שנעשתה מיד בסיום האירוע התברר כי המשאית סובלת מליקויי בטיחות ותקינות חמורים. המשאית הושבתה, ורישיון הנהיגה של הנהג – תושב אזור המרכז, בן 36 – נפסל לתקופה של 30 יום. הוא גם קיבל זימון לבית משפט.

אחד מהשוטרים שהיו בניידת אמר: "אילולא היינו מצליחים לסייע בעצירת המשאית והרחקת כלי הרכב, האירוע יכול היה להסתיים באסון".

תגיות:שער הגיאמשטרת התנועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה