המצעד

סליק עם מנות דם: 10 עובדות שאולי לא ידעתם על המכונית הנשיאותית - לימוזינה

סליק מיוחד עם מנות דם התואמות את סוג הדם של הנשיא: כמה עובדות מעניינות במיוחד שאולי לא ידעתם על הרכב המועדף על נשיאי ארה"ב ואחרים - הלימוזינה 

אא

לימוזינה הוא רכב שמציע חלל אחורי מרווח במיוחד, והוא יוצר לראשונה עבור נשיאים, בכירים ואנשי עסקים עשירים שביקשו להעביר את זמן הנסיעה שלהם ביתר רווחה ונוחות.
לפניכם כמה עובדות שאולי לא ידעתם על הרכב הנשיאותי, שברבות הימים הפך למועדף על נשיאי ארה"ב:

1. מתי נבנתה הלימוזינה הראשונה?

טכנית, הלימוזינה הראשונה נבנתה בשנת 1902, אך הדגם דאז לא התקרב בכהוא זה ללימוזינות שמיוצרות מאז שנת 1923.

2. מערכת מיזוג אוויר משוכללת

גם אם ייכנסו ללימוזינה 30 בני אדם בו זמנית, הם לא ירגישו תחושת עומס ומחנק - בשל העובדה הפשוטה שבלימוזינה המודרנית קיימת מערכת חשמל משוכללת במיוחד שהופכת את החיים לקלים גם בעניין מיזוג האוויר. הודות לחברת המכוניות 'פקארד' המפורסמת, שהציעה לראשונה את המושג 'חברת החשמל' בשנת 1940 - בקרת הטמפרטורה בלימוזינה נעשית בצורה אוטומטית.

3. לימוזינה שהיא גם מטוס פרטי
לימוזינה היא עסק די יקר, אבל היא עדיין לא מגיעה למחיר של בואינג 727. חברת לימוזינות מקסיקנית שחשבה כיצד ניתן לעקוף את הפקקים בעיר, ולאפשר הגעה מהירה יותר ליעדים מקומיים - הגתה רעיון כביר של ניתוק הכנפיים של בואינג 727, והרכבתם לגוף השלדה של רכבי ספורט יוקרתיים. לאחר שהרעיון צלח, היא הציעה אותו גם לנשיאים, והללו 'קפצו' על המציאה - כך שהיום ניתן לראות לימוזינות גם מהסוג הזה, אם כי הן הרבה יותר נדירות (בשל מחירן המופקע).

מה אתם באמת יודעים על לימוזינה נשיאותית? בואו נבדוק:

4. בימים שלפני שהנשיא קנדי נורה - לא היה הבדל גדול בין לימוזינה רגילה ללימוזינה נשיאותית. אולם לאחר שקנדי נורה, השירות החשאי האמריקני הבין שצו השעה הוא למגן את המכוניות שבהן נמצאים הנשיאים, והחל לבנות שריון מאסיבי על גבי הלימוזינה. כמובן, כלפי חוץ כמעט שלא ניתן להבחין בשינויים, אך מבפנים זה כבר סיפור אחר לגמרי:

5. החלונות בלימוזינה הנשיאותית - מלבד העובדה שמה שאתם רואים מבחוץ הוא זגוגית שחורה ואטומה - החלונות של הלימוזינה מורכבים מחמש שכבות זכוכית וחומר בשם פוליקרבונט, שתפקידו למנוע חדירת קליעים פנימה. החלונות אטומים לגמרי כמובן ולא ניתן לפתוח אותם כדי 'להתאוורר'. זו בדיוק הסיבה שנדרשת מערכת אוורור חזקה במיוחד ללימוזינה. החלון היחידי שאותו ניתן לפתוח (עד לגבול של 7.5 ס"מ) הוא חלון הנהג. 

6. דלתות הלימוזינה הנשיאותית - הדלתות אף הן משוריינות ועשויות משלדה שמוגנת מפני פצצות. האטימות שהן יוצרות כשהן סגורות מגנה על היושבים ברכב מפני תקיפה כימית, ובנוסף לכך, בשלדת הדלתות ישנם אביזרי הגנה רבים כמו רובים שיפעלו בעת הצורך בצורה אוטומטית, מערכת כיבוי אש, מסך עשן ומשגר של רימוני גז מדמיע.  

7. מנות דם ניידות עבור הנשיא - כלקח מירי קנדי, האמריקאים הפיקו לקחים שאותם יישמו בהמשך. אחד מהם הוא מנות דם ניידות שתואמות את סוג הדם של הנשיא, ומוצפנות במקום 'מסתור' בשלדת הלימוזינה, למקרה שהנשיא ייפגע ויצטרך עירוי דם מיידי ומציל חיים. 

8. צמיגי הלימוזינה הנשיאותית - הצמיגים של הלימוזינה צריכים להיות חזקים כדי לעמוס במשקל ועומס רבים, והם אכן כאלה: לא די שמדובר בצמיגים עמידים במיוחד שמיוצרים על ידי חברת KEVLAR היוקרתית, לשולי הצמיגים מחוברת מסגרת פלדה שמאפשרת להם נסיעה בטוחה וחלקה גם כאשר הצמיגים נקרעים (סיכוי של אחד למיליון, שכן מדובר בחומר עמיד במיוחד שנועד לעמוד בנסיעות פראיות במיוחד).

9. המושב האחורי בלימוזינה הנשיאותית - מלבד היותו רחב ונוח במיוחד, המושב האחורי של הלימוזינה, שבו יושב הנשיא עם עוד ארבעה נוסעים - מוגן במתג ששולט על מחיצת זכוכית ובו שולט הנשיא בלבד. הנשיא יכול להוריד את מחיצת הזכוכית האטומה אם וכאשר הוא רוצה מעט פרטיות עם נוסעיו. במושב האחורי גם קיים מכשיר טלפון לווייני שמקשר את הנשיא עם סגנו ועם הפנטגון. 

10. נהג הלימוזינה הנשיאותית - הוא נהג מיוחד שעבר הכשרה לא רק לנהוג בצורה מאוד מאוד 'פראית' בעת הצורך (למשל להימלט מזירה שמסכנת את חיי הנשיא) אלא בעל ידע בהגשת עזרה ראשונה דחופה, בשירות החשאי האמריקני. במסגרת ההכשרה מקבלים נהגי הלימוזינה הנשיאותית כלים לנהיגה במצבי לחץ ותנאים קשים אחרים כמו נהיגה במהירות על כביש חלק, רטוב וכשטווח הראייה בו מוגבל. הנהגים לא מקבלים את הרישיון שלהם ולא עולים על הלימוזינה לפני שלמדו כיצד להתחמק מזירת סכנה גם כשהם נדרשים לעשות סיבובים של 180 מעלות. 

תגיות:עובדותארה"בלימוזינהנשיאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה