חדשות בעולם

הרבנים הראשיים: כואבים על רצח היהודים בפיטסבורג

בארצות הברית פורסמו שמותיהם של 11 הנרצחים בטבח, ביניהם ניצולת שואה בת 97, שני אחים וכן בעל ואשתו

הרבנים יצחק יוסף ודוד לאו, תמונת ארכיון (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)הרבנים יצחק יוסף ודוד לאו, תמונת ארכיון (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)
אא

הרבנים הראשיים, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, גינו היום (ראשון) בתוקף את הטבח שהתרחש אתמול בבית הכנסת בפיטסבורג, בו נרצחו 11 יהודים.

בהודעה שפרסם הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יוסף, נאמר: "נחרדתי לשמוע על הירצחם של יהודים חפים מפשע בפיטסבורג שבפנסילבניה אך ורק בגלל היותם יהודים על ידי מרצח נתעב ושטוף שנאה אנטישמית. ליבי עם המשפחות השכולות ועם כל אחינו היהודים תושבי ארצות הברית".

הרב הוסיף: "לצערנו, בתקופה האחרונה שוב האנטישמיות בארצות הברית מרימה ראש. על היהודים לנהוג במשנה זהירות על פי הוראות הביטחון של רשויות החוק מדין 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'. ועל כולנו מוטלת חובת התפילה לשלומם מדין ערבות. שנשמע ונתבשר בשורות טובות".

נשיא בית הדין הגדול, הרב לאו, התייחס לטבח במהלך הספד שנשא בהלוויה שנערכה בחדרה לספרי התורה שנשרפו בשבוע שעבר בעיר. "אנו עומדים כאן בכאב גדול כשאתמול נרצחו יהודים, ואנו כואבים את רציחתם של יהודים שכל חטאם היה שהם יהודים, שהם מייצגים בעיני אותו רוצח את המציאות יהודי", אמר.

מוקדם יותר, בראיון ל"מקור ראשון", אמר הרב לאו : "כל רצח של כל יהודי בכל פינה בעולם על רקע היותו יהודי זה לא נסלח, זה פשע שאי אפשר בשום פנים ואופן לעבור לסדר היום". הוא ציין כי יש לו מחלוקת אידיאולוגית קשה עם הזרם הקונסרבטיבי, אליו השתייכו הנרצחים, אבל הדגיש כי אין לערב נושא זה בכל מה שקשור לטבח: "מדובר על יהודים שנרצחו בגלל היותם יהודים. מה השאלה בכלל?! יהודים נרצחו במקום שעבור הרוצח נחשב מקום עם סממן יהודי בולט. מקום עם ספרי תורה, יהודים עם טליתות, יש שם סידורים, יש שם אנשים שהגיעו לשם לצורך קרבת אלוקים. היות שכך הרוצח הגיע דווקא לשם לרצוח ולא במקום אחר. על זה הכאב והכעס".

משטרת פנסילבניה פרסמה היום את שמותיהם של 11 היהודים שנרצחו במסע הירי הרצחני: ניצולת השואה רוז מלינגר (בת 97), ג'ויס פיינברג (75), ריצ'רד גוטפריד (65), ג'רי רבינוביץ (66), ססיל רוזנטל (59) ואחיו דיוויד (54), בני הזוג סילבן (86) וברניס (84) סיימון, ארווין יאנגר (69), מלווין ווקס (88) ודניאל שטיין (71). השם יקום דמם.

בטבח נפצעו עוד שישה בני אדם. מצבם של שניים מהפצועים קשה. אחד הפצועים – שוטר שנפצח באורח קל – שוחרר לביתו.

נגד הרוצח, רוברט באוורס – לאומן קיצוני ואנטישמי עם עבר של התבטאויות נגד יהודים – הוגש כתב אישום ובו עשרים ותשעה סעיפי אישום, ביניהם: רצח, שימוש בנשק חם וביצוע פשע שנאה. שר המשפטים האמריקני, ג'ף סשנס, אמר כי האישומים יכולים להוביל להטלת גזר דין מוות על הרוצח. סוכן ה- FBI רוברט ג'ונס אמר במסיבת עיתונאים כי בשלב זה אין עדות לכך שלבאוורס היו שותפים בפשע.

תגיות:הרב יצחק יוסףהרב דוד לאוארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה