חדשות בעולם

דיווחים בארצות הברית: מעטפות נפץ נשלחו לאובמה ולקלינטון

בניין ה- CNN בניו יורק פונה בעקבות חבילה חשודה שהגיעה אליו והתבררה כמטען נפץ. החבילה מוענה לראש ה- CIA לשעבר, ג'ון ברנן, ששימש בעבר פרשן של הרשת

אובמה וקלינטון, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)אובמה וקלינטון, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

גל של מעטפות נפץ בארצות הברית: אנשי השירות החשאי בארצות הברית יירטו שתי חבילות חשודות שנשלחו לביתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה בוושינגטון ולביתם בניו יורק של בני הזוג קלינטון. החבילה שנשלחה לביתם של בני הזוג קלינטון הייתה מיועדת לשרת החוץ לשעבר, הילארי קלינטון. היא נתגלתה אמש (שעון ארצות הברית), בעוד המטען שנשלח לאובמה נתגלה בשעות הבוקר המוקדמות.

זמן קצר לאחר הפרסומים על מציאת החבילות החשודות בבתיהם של אובמה וקלינטון, פונה בניין "טיים-וורנר" בניו יורק בו שוכנים משרדי רשת CNN, בשל חבילה חשודה שהגיעה אליו והתבררה כמטען נפץ. החבילה מוענה לראש ה- CIA לשעבר, ג'ון ברנן, ששימש בעבר פרשן של הרשת. בתקשורת האמריקנית דיווחו בהמשך על חבילות נפץ נוספות שנשלחו לאריק הולדר, שר המשפטים בממשל אובמה, ולמושל ניו יורק אנדרו קומו. משרדה של חברת הקונגרס הדמוקרטית, דבי וסרמן-שולץ, פונה מיושביו לאחר שגם בו נתגלתה חבילה חשודה. דיווח תקשורתי על חבילה חשודה שנשלחה לבית הלבן הוכחש לאחר מכן על ידי השירות החשאי.

בהודעה שנמסרה על ידי השירות החשאי בנוגע לחבילות החשודות שנשלחו לאובמה ולקלינטון נאמר כי הן "זוהו באופן מיידי כמטעני חבלה פוטנציאליים במהלך הליך סריקה שגרתית של הדואר, וטופלו בהתאם". עוד נאמר, כי אובמה וקלינטון לא קיבלו את החבילות ולא נשקפה להם סכנה.

על פי הדיווחים בארצות הברית, המטענים שאותרו היו דומים למטען הנפץ שהתגלה מוקדם יותר השבוע בתיבת דואר סמוך לביתו של המיליארדר ג'ורג' סורוס. גם במקרה זה המטען נוטרל, ולא היו נפגעים באירוע.

השירות החשאי פתח בחקירה פלילית מלאה של האירועים, שתיעזר – על פי לשון ההודעה –"בכל המשאבים הפדרליים, המדינתיים והמקומיים", במטרה לקבוע את מקורן של חבילות הנפץ ומי האחראים לשליחתן.

הבית הלבן הוציא הודעת גינוי לניסיונות לפגוע באובמה, בקלינטון ובסורוס. בהודעה שפרסמה דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, נאמר כי "פעולות טרור אלו הינן בזויות, והאחראים יועמדו לדין. השירות החשאי וסוכנויות אכיפת חוק אחרות חוקרים, וינקטו בפעולות המתאימות להגן על כל מי שמאוים על ידי הפחדנים הללו".

(עודכן: 20:39)

תגיות:ברק אובמההילרי קלינטוןהבית הלבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה