עובדות שלא ידעתם

הידעתם שיש בעלי חיים שהולכים לגן?

איך הגיעו האקליפטוסים לארץ? ומיהו זאב בודד? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שסוסוני ים יכולים לשנות את צבעם? הם יכולים לשנות את המראה שלהם מצבע חום פשוט לצבעים כמו כתום, כחול או ירוק, בזמן קצר מאד. הם עושים זאת על מנת להתחבא בקלות מאויבים, וגם מן הדגים שאותם הם רוצים ללכוד.

2. הידעתם שהזבוב מספיק לעבור חיים שלמים בשבועות ספורים? מרגע הבקיעה של הזבוב מהגולם הוא חי כ-3 שבועות בלבד בקיץ, וכ-9 שבועות בחורף. בזמן הקצר הזה, הוא מספיק להעמיד 500-700 צאצאים.

3. הידעתם ש"זאב בודד" קיים גם בטבע? אנשים שנוטים להתבודד ולא להשתלב בחברה מכונים "זאב בודד". הזאבים, בדרך כלל, חיים בלהקות (קבוצות). אך לפעמים קורה שאחד מן הזאבים מעדיף לחיות לבדו, והוא פורש מן הלהקה. מכאן מגיע הביטוי.

4. הידעתם שיש בעלי חיים שהולכים לגן? אצל בעלי חיים מסוימים, הגורים או האפרוחים נמצאים במהלך היום תחת ההשגחה של כמה בוגרים, בזמן שההורים יוצאים לצוד או לחפש אוכל. כך אפשר לראות, למשל, אצל הפינגווינים, הג'ירפות והיעלים.

5. הידעתם שהדולפין אינו דג? הוא אמנם נראה דומה לדגים, אך בניגוד אליהם, הוא אינו יכול לנשום את החמצן שבתוך המים. לכן אחת לכמה דקות הוא מוציא את ראשו מן המים, כדי לנשום – ממש כמו האדם. כאשר דולפין אחד חולה, בני המשפחה שלו יעזרו לו לעלות על פני המים, כדי שלא יטבע.

6. הידעתם שגורד השחקים הראשון היה בן 12 קומות בלבד? הוא נבנה בעיר שיקגו שבארצות הברית. אך עם הזמן, השתכללו שיטות הבניה, וכיום בניין בן 12 קומות כמעט נחשב נמוך... גורדי השחקים של ימינו מגיעים לגובה של מאות קומות.

7. הידעתם שהאקליפטוסים הגיעו לארץ בדואר? כאשר הגיעו המתיישבים הראשונים לארץ לפני כ-120 שנה, הם גילו שעליהם לייבש את הביצות שבארץ, כדי לסלק את היתושים המסוכנים שהיו בהם. כדי לעשות זאת, הם ייבאו זרעים של עצי אקליפטוס מאוסטרליה בדואר, שתלו אותם ליד הביצות, והעצים, אשר זקוקים למים רבים, "שתו" את מי הביצות, וייבשו אותן.

תגיות:זבובדולפיןעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה