חדשות בארץ

עסקת ענק לתעשייה האווירית: תספק להודו טילי ברק 8 ב- 777 מיליון דולר

העסקה נחתמה עם החברה ההודית הממשלתית BEL. היקף המכירות של מערכות "ברק 8" בשנים האחרונות מסתכם בלמעלה מ- 6 מיליארד דולר

ברק 8 (קרדיט: תע"א)ברק 8 (קרדיט: תע"א)
אא

התעשייה האווירית (תע"א) הודיעה הבוקר כי חתמה על עסקת ענק עם החברה ההודית הממשלתית BEL, במסגרתה תספק מערכות הגנה אווירית מסוג "ברק 8" לשבע ספינות של חיל הים ההודי. חברת BEL היא הקבלן הראשי של הפרויקט.

שווי העסקה מגיע ל- 777 מיליון דולר לתקופה של 9 שנים. היקף המכירות של מערכות "ברק 8" בשנים האחרונות מסתכם בלמעלה מ- 6 מיליארד דולר.

"ברק 8" היא מערכת הגנה אקטיבית אווירית של טילי ים-אוויר וקרקע-אוויר, המיועדת להגנה מפני מטוסים, מסוקים, כטב"ם, טילים נגד ספינות, טילי שיוט ועוד. המערכת פותחה במסגרת מיזם משותף של ישראל והודו.

שר הביטחון אביגדור ליברמן מיהר לברך על העסקה. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לתעשייה האווירית ולמערכת הביטחון על עסקת הענק למכירת 'ברק 8' להודו. זוהי עוד הוכחה שביטחון הוא השקעה ולא הוצאה. התעשייה האווירית היא נכס לאומי. יש לשמור עליה ולחזקה".

העסקה עליה הודיעה תע"א היום מצטרפת לעסקאות גדולות קודמות שנחתמו עם הודו במסגרת שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות. באפריל 2017 חתמה תע"א על חוזה ענק בסך של כ- 1.6 מיליארד דולר לאספקת מערכות הגנה אווירית ממשפחת "ברק 8"  לצבא היבשה ולחיל הים של הודו. עסקה זו נחשבת לעסקה הגדולה ביותר בתולדות התעשיות הביטחוניות של ישראל. חודש לאחר מכן חתמו שתי המדינות על חוזה נוסף בסך 630 מיליון דולר לאספקת טילי "ברק 8" לארבע ספינות של חיל הים ההודי.

תגיות:הודוהתעשייה האווירית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה