פעילות הידברות

בצוללות ובספינות הטילים: כך מגיעים ספרי הידברות למקומות הכי הזויים

לא היה שום דבר בעולם שיכניס ספרים כמו 'המהפך', 'בגן האמונה', ועוד, אל הצוללות והספינות של חיל הים, אבל פרויקט חלוקת הספרים של הידברות עשה את הבלתי ייאמן והגיע עד לשם. איך זה קרה?

אא

זוכרים את פרויקט חלוקת הספרים של הידברות שיצא לדרך לפני כשנה? במסגרת הפרויקט גויסו למעלה מ-500 אלף שקלים במטרה להפיץ 20,000 ספרי יהדות מחזקים של הרב זמיר כהן, הרב פנגר, הרב שלום ארוש, ספרי ילדים וספרונים מחזקים, בספריות עירוניות, בתי חולים, בסיסי צה"ל, ועוד מקומות בהם הציבור ייתקל בהם 'במקרה', יקרא ויתחזק.

אם גם אתם שאלתם את עצמכם להיכן הגיעו אותם ספרים, תרשו לנו לתת כדוגמה את סיפורה המרגש של אחת מהשליחות הטובות שקיבלה את ארגזי הספרים והפיצה אותם במקום אליו לא היה שום סיכוי שיגיעו אליו  בדרך אחרת – בבסיסי חיל הים.

 

על הספינה, ללא קשר עם העולם

"תקראו לי יעל", אומרת לנו האישה עימה אנו משוחחים. יעל אינו שמה האמתי, אך בכל זאת היא מבקשת להופיע תחתיו, מאחר שתפקידה החסוי והבכיר בחיל הים אינו מאפשר לה להתראיין בשם מלא. "כבר שבע עשרה שנה שאני משרתת בחיל הים", היא מספרת, "בשנים האחרונות התקרבתי ליהדות וכששמעתי על המבצע שעושים דרך הידברות, שמאפשר חלוקה של ספרים תורנים, חשבתי לעצמי שזהו רעיון מצוין. אם רק אקבל חבילה של ספרים כאלו, אוכל להכניסה לבסיסים בחיל הים. מה שמעניין בבסיסים האלו זה שהחבר'ה שמשרתים בהם עושים את השירות על כלי שיט וצוללות. מה שאומר שכשהם יוצאים לים, הם מתנתקים מהעולם למשך שבועיים-שלושה ולפעמים אף יותר".

לדבריה של יעל, החיילים שמשרתים בחיל הים מוצאים את עצמם בלב הים, כאשר אין להם חיבור לטלוויזיה או לאינטרנט או לטלפונים. ממש כלום. "הם עובדים הרבה, אבל יש להם גם שעות פנויות, והדבר שיכול להתאים להם יותר מכל, הוא לשבת עם ספר פתוח. עד היום ראיתי איך שכל אחד לקח לעצמו ספרים שונים אל הספינה, אבל כעת החלטתי להיות זאת שמנגישה להם את הספרים, ומתוך סקרנות קיוויתי שהם גם יקראו".

 

תחושה של שליחות

יעל מציינת כי בהידברות שמחו מאוד לספק לה חבילות ספרים. "קיבלתי ארגזים מלאים בספרים וחילקתי אותם בין כלי השיט השונים. כל ספינה קיבלה שני ספרים, והתכנית שלי היא מידי פעם להחליף את הספרים בין הספינות, כך שלבסוף כולם יוכלו לקרוא את כל הספרים".

יש ספרים מסוימים שמבוקשים במיוחד?

"הספר בגן האמונה של הרב ארוש. זהו ספר כל כך מיוחד ומחזק. כשהגעתי לחלוקת הספרים ראיתי כמה חבר'ה שישבו על הרציפים ועישנו סיגריה. הם ביקשו לנוח מיום של עבודה. פניתי אליהם ואמרתי להם: 'הבאתי לכם מתנה, בבקשה, קחו'. הגשתי להם את הספר וכולם יחד הציצו. היה ניכר שמעניין להם".

יעל עצמה משרתת באזור המרכז, אבל באופן מקרי ביותר היא נקראה בדיוק ביום בו קיבלה את הספרים, לדיון בקצה השני של הארץ. "זה היה פשוט פלאי. לקחתי את החבילה אתי ועשיתי את כל הבסיסים באזור המרוחק ממני משמעותית, הגעתי לבסיס הקומנדו הימי, לבסיס ההדרכה של חיל הים, לספינות הטילים, ועוד. בכל מקום השארתי שני ספרים. הרגשתי כאילו שמשמיים קראו לי להגיע לאזור הזה. זה היה מדהים ומיוחד".

באופן אישי מציינת יעל שהיא מרגישה זכות עצומה. "אני מרגישה כמו אחרי מבצע צבאי. בכלל, גם אני התחזקתי בזכות הפרויקט הזה. בכל פעם מחדש אני שואלת את עצמי מה יש לי לחפש בצבא, הרי אני אמא לילדים ומנסה להתחזק, מה יש לי עם העבודה הזו? כעת אני מרגישה שלא לחינם הגעתי לכאן, הייתה לי שליחות".

תגיות:הידברותספריםחיזוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה