חדשות בארץ

ראש השב"כ נפגש בשבוע שעבר עם אבו מאזן

במהלך הפגישה, שהתקיימה בביתו של יו"ר הרשות הפלסטינית ברמאללה, איים אבו מאזן כי אם ישראל תקזז את משכורות המחבלים מכספי המיסים שהיא מעבירה לרשות, הפלסטינים יבטלו באופן מיידי את התיאום הבטחוני עמה

ארגמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ארגמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש השב"כ נדב ארגמן הגיע באמצע השבוע שעבר לרמאללה ונפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. כך דיווח היום (שלישי) גל ברגר ברשת ב'. הפגישה בין השניים התקיימה בביתו של אבו מאזן, והיא עסקה, בין היתר, במגעים העקיפים המתנהלים בין ישראל והחמאס לכינונה של הסדרה.

במהלך הפגישה ניסה ארגמן לשכנע את אבו מאזן שלא 'לשבור את הכלים' בצעדים נוספים נגד שלטון החמאס ברצועת עזה. על פי דיווחים מרמאללה, המועצה המרכזית של אש"ף - שתתכנס בשבוע הבא - אמורה לקבל החלטות דרסטיות נגד החמאס, ובכללן הפסקה מוחלטת של העברת הכספים לרצועה. זאת בשל המשא ומתן שהוא מנהל עם ישראל במגמה להגיע להפסקת אש, תוך כדי עקיפתה של הרשות. משתתפי הפגישה ברמאללה טענו כי ישראל אינה מקיימת את חלקה בהסכמי אוסלו, ומפרה בבוטות את התיאום הביטחוני עם הרשות: "על איזה בסיס אתם ממשיכים להיכנס עם הכוחות שלכם לערים ולכפרים הפלסטיניים באזורי A ו- B?", נאמר לארגמן, "עם מי אתם מתאמים את זה בדיוק?! אתם הרי נכנסים מתי שאתם רוצים".

סוגיה נוספת המטרידה מאוד את הפלסטינים היא הכוונה הישראלית לקזז מכספי המיסים המועברים לרשות הפלסטינית את המשכורות שהיא מעניקה למחבלים, וזאת בהתאם לחוק שהתקבל בכנסת בתחילת חודש יולי. אבו מאזן איים בפגישה כי אם ישראל תנקוט בצעד זה, הפלסטינים יבטלו באופן מיידי את התיאום הבטחוני עמה, וכן את פרוטוקול פריז - ההסכם הכלכלי שנחתם בין הצדדים באפריל 1994.

זו אינה הפעם הראשונה בחודשים האחרונים שארגמן מגיע לרמאללה. בתחילת החודש שעבר דווח כי בחודשים האחרונים הוא נפגש עם אבו מאזן בניסיון לשכנעו שלא לחבל במאמציה של מצרים להשגת רגיעה בין ישראל והחמאס ברצועת עזה ולהשגת פיוס בין הפת"ח והחמאס. כפי שניתן להסיק מההתרחשויות בחודשים האחרונים ומהסרבנות שמגלה אבו מאזן בשני התחומים – המאמצים לא צלחו.

ובתוך כך, בעזה דיווחו הבוקר כי ישראל הגדילה מחדש את מרחב הדייג ברצועה לשישה מייל, לאחר שמרחב זה צומצם בשבוע שעבר לשלושה מייל בעקבות שיגור רקטת הגראד לעבר באר שבע. הקלה זו באה לאחר ששלשום הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לפתוח מחדש את מעברי ארז וכרם שלום. למרות שהפלסטינים המשיכו גם בסוף השבוע בהתפרעויות האלימות לאורך גדר המערכת, גורמים במערכת הביטחון טענו כי מדובר בהפרות הסדר השקטות ביותר מאז תחילת אירועי "תהלוכת השיבה" בסוף חודש מרץ, וכי להערכתם החמאס הציב חמושים ליד הגדר שדאגו להרגעת ההמונים. בהודעה שהוציא דובר צה"ל נאמר כי "בניגוד לשבועות קודמים, רוב המתפרעים נותרו בעומק ולא ניסו להגיע לגדר" וכי "חמאס פעל לריסון בשטח". המצרים חידשו בינתיים את מאמצי התיווך שלהם בין ישראל והחמאס. משלחת מצרית בראשותו של מחזיק התיק הפלסטיני במודיעין המצרי, אחמד עבד אל-ח'אלק, הגיעה אתמול לרצועה עזה ונפגשה עם ראש הלשכה המדינית של הארגון, איסמאעיל הנייה.

תגיות:אבו מאזןנדב ארגמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה