מעניין

הזוי: סין מתכננת לשגר ירח נוסף לשמיים, לא תאמינו מדוע

סין מתכננת לשגר ירח מלאכותי לשמי אחת מעריה במחוז סצ'ואן. מי מתנגד לרעיון ההזוי,  ומדוע?

אא

הראש הסיני לא מפסיק להמציא 'פטנטים', למרות שבמקרה הזה - מדובר באחד הזוי במיוחד שלא תוכלו להישאר אדישים אליו: בעיר הסינית צ'נגדו, המהווה את עיר הבירה של מחוז סצ'ואן, ישב חוקר טכנולוגיה תעופתית בחדרו הקטן, וחשב כיצד ניתן לחסוך לעירייה הוצאות חשמל בצורה ניכרת. 

חשב וחשב ולבסוף מצא: ירח מלאכותי הוא זה שיפתור את הבעיה. ולא, לא טעיתם בקריאה, למרות שכשחושבים על זה בנקל אפשר לטעות שמדובר ברעיון שלקוח בכלל מספר פנטזיה. 

לדעתו של הממציא וו צ'ונפנג - הפיתרון הלז אמור לחסוך מיליונים לסין, והוא זה שמתכוון להוציא את הרעיון מהכוח אל הפועל בשנת 2020.

הרעיון של המהנדס והחוקר הוא לשגר ירח מלאכותי לשמי העיר, שעוצמתו תהיה גדולה פי שמונה מאור ירח טבעי מלא. "הירח המלאכותי יאיר את העיר וכך נוכל לוותר על תאורת הרחוב שהעלויות שלה מסתכמות ב-173 מיליון דולרים מדי שנה", הוא מסביר בראיון ל-BBC.

 

"כל הטייה הכי קטנה - תגרום להטייה של קילומטרים בתאורה"

לדבריו, הירח המלאכותי גם יועיל בעת הפסקות חשמל שנגרמו כתוצאה מאי אלו כשלים טכנולוגיים או סערות אקולוגיות. "אם הפרויקט הראשוני יצליח, אנחנו מתכוונים לשגר עוד שני ירחים עד שנת 2022", הוא מסכם. 

אלא שעד כמה שהרעיון נראה אוטופי - יש גם מי שמתנגד לו, וחושב קצת אחרת. "נכון שמדובר ברעיון משתלם מבחינה כלכלית", אומר ד"ר מת'או צ'יריוטי, חוקר באוניברסיטת גלזגו שבסקוטלנד. "אבל כדי שלוויין כזה באמת יפעל, הוא צריך להיות ממוקם במיקום מאוד מדויק מעל העיר, וכל הטייה הכי קטנה, תגרום להטייה של קילומטרים בתאורה".

לדברי ד"ר צ'יריוטי, הדבר גם עלול לפגוע בבעלי חיים וצמחים, בהיותו משבש את מחזור הלילה והיום הטבעי, ומספק אור שאינו טבעי להם. "ואם האור לא יהיה חזק מדי, אז מה התכלית של פרויקט מעין זה בכל מקרה?", הוא מקשה ושואל. 

תגיות:ירחסיןשיגור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה