חדשות בארץ

צה"ל חשף עמדת תצפית שישית של חיזבאללה קרוב לגבול

זו העמדה השישית של ארגון הטרור שנחשפת מאז 2017, וכקודמותיה היא פועלת במסווה של ארגון פיקטיבי המתיימר לעסוק בנושאי חקלאות ואיכות סביבה

חיזבאללה מתצפת (צילום: דובר צה"ל)חיזבאללה מתצפת (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר היום (שני) לפרסום כי לאחרונה נחשפה עמדת תצפית נוספת של ארגון החיזבאללה קרוב לגבול עם ישראל. זו העמדה השישית במספר שנחשפת מאז 2017.

מיקומי עמדות החיזבאללה, תמונת אילוסטרציה (דובר צהמיקומי עמדות החיזבאללה, תמונת אילוסטרציה (דובר צה

כפי שהתברר בחשיפתן של חמש העמדות הקודמות, גם עמדה זו של ארגון הטרור מסתייעת במסווה של ארגון אקולוגי לכאורה הקרוי "ירוק ללא גבולות" (Green Without Borders). זהו ארגון המתיימר לעסוק בנושאי חקלאות ואיכות סביבה, אך למעשה מדובר בארגון פיקטיבי הפועל במימונו של החיזבאללה. מטרתה של עמדה זו, הממוקמת בכפר אל-עדיסה, במרחק של ק"מ מהגבול, היא לאסוף מודיעין על כוחות צה"ל בגיזרה ובכך להעמיק את תמונת הידע של ארגון הטרור.

עמדת התצפית של חיזבאללה (צילום: דובר צהעמדת התצפית של חיזבאללה (צילום: דובר צה

"מדובר בהפרה בוטה של החלטה 1710 של האו"ם, שקובעת שאסורה נוכחות של כל ארגון חמוש מלבד צבא לבנון מדרום לנהר הליטני", אומר גורם בכיר בפיקוד הצפון. לדבריו, "ארגון הטרור חיזבאללה מפר החלטה זו באופן שוטף, נע על הגדר חמוש, מתצפת על שטח ישראל ומבסס תשתית צבאית בסמוך לגבול - וכל אלו במסווה אזרחי".

מתצפתים על ישראל (צילום: דובר צהמתצפתים על ישראל (צילום: דובר צה

ביוני 2017 חשף שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בפני מועצת הביטחון תיעוד של עמדות התצפית שהוקמו על ידי החיזבאללה לאורך הגבול תחת המסווה של "ירוק ללא גבולות". "חיזבאללה מונע מכוחות האו״ם באזור לבדוק עמדות אלו בטענה שמדובר בשטח פרטי, ובכך מונע בדיקה של כל דיווח על הפרת החלטה 1701", אומר הגורם הצבאי ומוסיף: "לא נאפשר את השימוש הציני בארגון ׳ירוק ללא גבולות׳ ונמנע כל פגיעה במרחב וכל ניסיון להפרת ההסכם".

(קרדיט: דובר צה"ל)(קרדיט: דובר צה"ל)

(קרדיט: דובר צה"ל)(קרדיט: דובר צה"ל)

תגיות:חיזבאללהגבול הצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה