חדשות בארץ

ליברמן: הגענו למצב של "אין ברירה" – חייבים להנחית מכה קשה על החמאס

שר הביטחון, שהשתתף בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר: "אני לא מאמין בשום הסדרה מול חמאס. זה לא עובד, זה לא עבד בעבר, זה לא יעבוד בעתיד"

ליברמן, תמונת ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90 )ליברמן, תמונת ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90 )
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע הבוקר (שני) לישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, וחזר על עמדתו לפיה לא ניתן להגיע להסדרה מול החמאס, וכי רק הנחתת מכה קשה על ארגון הטרור תוכל להביא לשקט של מספר שנים.

ליברמן פתח את דבריו בנוגע למצב בדרום באומרו כי הפרות הסדר של הפלסטינים מאורגנות על ידי החמאס, ששולט באופן מוחלט בגובה הלהבות על גדר המערכת: "אין שום מחאה עממית", אמר, "יש הפעלת אלימות ממוסדת על ידי חמאס. 15,000 איש לא מגיעים לבד ברגל לגדר המערכת. הם מגיעים בהסעות מאורגנות, ועל כל אוטובוס חמאס משלמים אלפי שקלים". ליברמן ציין כי מאז תחילת אירועי האלימות על הגדר ב- 30 במרץ, החמאס הוציא עשרות מיליונים על "המכשיר החדש הזה שהם המציאו", כהגדרתו: "הם משלמים על כל הרוג 3,000 דולר, על כל פצוע קשה 500 דולר ועל פצוע בינוני ומטה 200 דולר. הכרזות של חמאס כל יום שישי בהן הוא קורא לאנשים להיכנס לאוטובוסים, וגם אלו שנוסעים בדרך כלל מקבלים תמריצים, כמה גרושים משלמים לאלו שנוסעים להתעמת עם כוחות צה"ל בגדר".

שר הביטחון אמר כי בכל הנוגע לעימות הנוכחי עם החמאס, ישראל הגיעה למצב של "אין ברירה" שמחייב אותה לפעול בנחישות: "כל דבר אחר מחוץ למכה הכי קשה, הכי כבדה שאנחנו מסוגלים להנחית על חמאס ברצועת עזה, לא יעזור. אנחנו ממש במצב של אין ברירה". הוא הדגיש כי להשקפתו לא ניתן להגיע להסדרה מול החמאס: "אני לא מאמין בשום הסדרה מול חמאס. זה לא עובד, זה לא עבד בעבר, זה לא יעבוד בעתיד. אנחנו יודעים רק מההיסטוריה הקרובה אלינו שבפעמיים שהגענו לשקט ורגיעה, פעם אחת ביהודה ושומרון, שזה היה אחרי 'חומת מגן', ואחרי "צוק איתן", קיבלנו ארבע שנים של שקט". ליברמן הוסיף כי החמאס עצמו מבהיר כל העת כי אין פניו להסדר שיכול להיות קביל מבחינתה של ישראל: "שמענו את כל ראשי חמאס, גם אחרי יום שישי לפני שבועיים, 'לא משכורות ולא דלקים לא יעזרו, אנחנו לא נפסיק את האלימות על הגדר עד הסרת המצור'. בלי הסדר בנושא שבויים ונעדרים, בלי לוותר על הסעיף המרכזי באמנה שלהם שהוא השמדת מדינת ישראל, בלי להפסיק את בניין הכוח, קרי ייצור רקטות וחפירת מנהרות, ובלי להפסיק את ההסתה ביהודה ושומרון. כל הדברים האלה הם מחוץ להסדר שכרגע מוצע. כל יהודי שנרצח ביהודה ושומרון – דבר ראשון חמאס מברך וקורא להמשיך".

"לכן עמדתי היא מאוד מאוד ברורה", סיכם ליברמן, "אני חושב שאנחנו הגענו לאותה נקודה שצריך לקבל החלטות. מיצינו את כל האופציות, נתנו לשליח המיוחד של האו"ם להוביל פה מהלכים, למצרים, לקטארים, וההודעה שלהם [של החמאס] היא ברורה. כל אחד שמנסה לפרש אותה ולהגיד 'לא בדיוק הם מתכוונים, נכון שהם אומרים את זה, אבל הם לא מתכוונים' – שמענו את זה כבר עשר פעמים בהיסטוריה שלנו. הם מתכוונים לכל מילה שהם אמרו. לכן פה צריך להגיע למסקנות ברורות, ומעבר למסקנות גם לפעילות".

תגיות:חמאסאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה