חדשות בארץ

הפרות סדר מרוסנות על גדר המערכת ברצועת עזה, הצפות ושטפונות בדרום הארץ

שדה התעופה באילת נסגר להמראות ולנחיתות, נעצר פלסטיני שהתכוון לבצע פיגוע בהר אדר, וסעודיה טוענת כי העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי נהרג במהלך קטטה בקונסוליה שלה באיסטנבול. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

כ- 10 אלפים פלסטינים השתתפו אתמול בהפרות סדר אלימות לאורך גדר המערכת ברצועת עזה. הם השליכו מטעני חבלה, רימונים ובקבוקי תבערה, והיו גם מספר מקרים בהם פלסטינים חצו את הגדר וחזרו לאחר מכן לשטח הרצועה. גורמים במערכת הביטחון אומרים כי מדובר בהפרות הסדר השקטות ביותר מאז תחילת אירועי "תהלוכת השיבה" בסוף חודש מרץ. להערכתם, החמאס הציב חמושים ליד הגדר שדאגו להרגעת ההמונים. בהודעה שהוציא דובר צה"ל נאמר כי "בניגוד לשבועות קודמים, רוב המתפרעים נותרו בעומק ולא ניסו להגיע לגדר" וכי "חמאס פעל לריסון בשטח". דובר צה"ל הבהיר, עם זאת, בהתייחסו לאלימות כי "זה לא מצב שנהיה מוכנים לקבל. מצופה שהטרור ייפסק".

בנוסף להתפרעויות על הגדר, הפלסטינים המשיכו לשגר בלוני תבערה ולגרום שריפות בעוטף עזה. אתמול פרצו חמש שריפות, בין היתר בסמוך למרכז ההידרותרפי במועצה האזורית שער הנגב ובסמוך לקיבוץ כפר עזה. היום פרצו מספר שריפות ביער בארי וביער שוקדה, וכן ביער כיסופים. כלי טיס של צה"ל תקף אתמול לפנות ערב והיום בצהריים חוליות מחבלים ששיגרו בלוני תבערה מדרום הרצועה לעבר שטח ישראל.

בעקבות הירידה היחסית במינון האלימות מרצועת עזה, שר הביטחון אביגדור ליברמן צפוי להחליט הערב על חידוש אספקת הדלק לרצועה. תיתכן אף פתיחתם מחדש של מעברי ארז וכרם שלום והגדלתו של מרחב הדיג.

בשעות הבוקר עצרו מאבטחים פלסטיני כבן 20 בשטח היישוב הר אדר הסמוך לירושלים. כוחות משטרה ומג"ב הוזעקו אל המקום. מתחקור ראשוני עלה כי החשוד הגיע מכיוון הכפר הפלסטיני קטנה הסמוך ליישוב והתכוון לבצע פיגוע. בסריקות שנערכו בקרבת מקום אותרה סכין. החשוד הועבר להמשך חקירת גורמי הביטחון.

כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחרי אשרף נעאלווה, המחבל שביצע לפני כשבועיים את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. היום פעלו כוחות צה"ל בכפר שוויכה שליד טול כרם, מקום מגוריו של המחבל. הם כיתרו מספר מבנים, ביניהם בית ספר שנמצא בבנייה. המחבל לא אותר. הפלסטינים דיווחו כי נעצר אדם אחד בחשד שסייע למחבל בבריחתו וסיפק לו מזון וציוד אחר.

חיל הים עצר לפנות בוקר סירת דייגים פלסטינית מול חופי עזה. על הסירה אותרו מספר פריטים חשודים והיא נגררה לנמל אשדוד. הדייגים הועברו לחקירה, וחבלן משטרתי הוזעק למקום.

ערוץ החדשות "פוקס ניוז" דיווח אמש, כי איראן העבירה לארגון החזבאללה מערכות GPS שנועדו להתקנה על טילים מונחים במטרה לשפר את דיוק פגיעתם. על פי הדיווח, משלוח איראני אחרון נחת בלבנון לפני ארבעה ימים: המטוס המריא מטהראן, עצר לנחיתת ביניים בדמשק ומשם המשיך לביירות.

בארץ

גשמים כבדים ירדו אחרי הצהריים בערבה ובאזור אילת וגרמו להצפות ולשיטפונות. המשטרה חסמה כבישים באזור. באילת ירדו גשם כבד וברד. שדה התעופה בעיר נסגר להמראות ולנחיתות בשל שלוליות גדולות וסחף על המסלול. כביש היציאה מאילת עד באר אורה נחסם לתנועה.

בעולם

סעודיה הודתה בסוף השבוע לראשונה כי העיתונאי ג'מאל ח'שוגי אינו בין החיים – 18 יום לאחר שנכנס לבניין הקונסוליה הסעודית באיסטנבול ומאז נעלמו עקבותיו. ההערכות היו כי העיתונאי הוותיק, שמתח ביקורת חריפה על המשטר הסעודי, חוסל בתוך בניין הקונסוליה, ודיווחים שונים טענו כי החיסול בוצע ב"הוראה מגבוה" של ההנהגה הסעודית ושל יורש העצר, הנסיך מוחמד בן סלמאן. הסעודים הכחישו עד כה כל קשר להיעלמותו של ח'שוגי וטענו כי הוא יצא מהבניין בעודו בחיים. בגירסה הרשמית שנמסרה אתמול נטען כי תוצאות ראשוניות של החקירה העלו כי הוא ח'שוגי נהרג בקטטה שפרצה בינו לבין אנשים אחרים בתוך הקונסוליה. עוד נמסר כי פוטרו מספר אנשי מודיעין - ביניהם סגן ראש המודיעין הסעודי, אחמד אל-עסירי. כמו כן פוטר סעוד אל-קחטאני, יועץ בחצר המלכותית, ו- 18 איש נוספים נעצרו. התובע הכללי של סעודיה אמר כי החקירה נמשכת. גורם סעודי רשמי טען כי הנסיך מוחמד לא היה מעורב בשום צורה במותו של ח'שוגי, אך שירותי המודיעין הסעודיים אכן פעלו להעבירו לסעודיה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי ההסבר הסעודי אודות מותו של ח'שוגי הינו אמין, אך הדגיש כי מותו של ח'שוגי אינו מקובל. "ההודאה של ריאד היא צעד ראשון טוב", אמר טראמפ והוסיף: "אני לא חושב שההנהגה הסעודית שיקרה לי, אדבר עם יורש העצר לפני שאנקוט צעדים נוספים ואעבוד על כך עם הקונגרס".

לפחות 62 בני אדם נהרגו בדיר א-זור, בתקיפות של מטוסי הקואליציה נגד דאע"ש על שני מסגדים בעיר. כך מסרו גורמים המזוהים עם המשטר הסורי. רבים לכודים עדיין תחת ההריסות. 

אסון תחבורתי בהודו: כ- 60 בני אדם נהרגו אתמול מפגיעת רכבת באזור העיר אמריטסר שבמדינת פנג'אב, צפון-מערב הודו. לפי הדיווחים מהזירה, הנפגעים ישבו על מסילת רכבת וצפו בפסטיבל שנערך במקום. הם לא שמעו את הרכבת המתקרבת בשל הרעש של זיקוקים ששוגרו לאוויר.

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) תורגש התחממות. מזג האוויר יהיה נוח.

ביום שני בשני תימשך ההתחממות, יהיה חם מהרגיל, וייתכנו אף תנאי שרב.

ביום שלישי תורגש התקררות קלה, אך עדיין יהיה חם יחסית לעונה.

לפחות עד אמצע השבוע ייתכנו עדיין גשמים מקומיים ברחבי הארץ וקיים וחשש לשיטפונות במקומות המועדים.

תגיות:דונלד טראמפג'מאל ח'שוגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה