חדשות בארץ

לאחר לילה שקט: חזרה לשגרה בדרום, הלימודים יתקיימו כסדרם

שרי הקבינט התכנסו אמש לישיבה, שנמשכה למעלה מחמש שעות, במהלכה הוצגו בפניהם התרחישים האפשריים להמשך ואפשרויות התגובה של ישראל

הבית בבאר שבע שנפגע אתמול מירי הרקטה (צילום: פלאש 90)הבית בבאר שבע שנפגע אתמול מירי הרקטה (צילום: פלאש 90)
אא

פיקוד העורף הודיע הבוקר (חמישי) על הסרת מגבלות ההתגוננות שפורסמו על ידו אתמול בבוקר בעקבות ירי רקטות הגראד לעבר ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר לילה שקט שעבר על דרום הארץ וללא פעילות התקפית של צה"ל בעזה, ובתום הערכת מצב צבאית. בהתאם לכך, הלימודים במוסדות החינוך בעוטף עזה ובבאר שבע יתקיימו כסדרם.

שרי הקבינט המדיני-בטחוני התכנסו אמש לישיבה, שנמשכה למעלה מחמש שעות. במהלך הישיבה נידונה ההסלמה בדרום. ראשי מערכת הביטחון – ובכללם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שקיצר את ביקורו בארצות הברית וחזר לישראל – הציגו את התרחישים האפשריים להמשך ואת אפשרויות התגובה של ישראל לירי הרקטות. כזכור, רקטה אחת פגעה פגיעה ישירה בבית בבאר שבע, ורקטה נוספת נפלה בים באזור גוש דן. השרים קיבלו הנחיה שלא להתראיין לכלי התקשורת בכל הנוגע לישיבת הקבינט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה, בסיומה אמר: "ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה - בגדר, על עוטף עזה, על באר שבע. בכל מקום. אני אמרתי בפתח ישיבת הממשלה השבוע, שאם ההתקפות הללו לא ייפסקו – אנחנו נפסיק אותן. אני רוצה לומר לכם היום - ישראל תפעל בעוצמה רבה״.

אלוף פיקוד דרום, הרצי הלוי, הגיע אתמול לביקור בעוטף עזה. במהלך ביקורו הוא התייחס להסלמה בגיזרת הדרום: "החמאס מתיימר לשלוט ברצועת עזה ומספר לאזרחי עזה שהוא מנסה להיטיב את מצבם. בפועל, שחרור הרסן בגדר, תופעת המטענים, בלוני הנפץ והתבערה – וכפי שראינו הלילה גם הרקטות – מרעים את מצבם של תושבי רצועת עזה". הלוי הוסיף כי תקיפות צה"ל בתגובה לירי הרקטות היו "משמעותיות": "אתרי ייצור אמל"ח של חמאס, מפקדות, מוצבים ותשתיות תת-קרקע. כל מה שנתקף נהרס. יהיה קשה לשקם. צה"ל מוכן ומכין את עצמו לתרחישים בהמשך, נדע להגיב בעוצמה גדולה יותר ונהיה מוכנים לכל תרחיש".

במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון ביהודה ושומרון עשרה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירה.

תגיות:פיקוד העורףעוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה