חדשות בארץ

האם שהגראד הרס את ביתה מבקשת סיוע: "אין בית, הכל הלך"

מירי תמנו, אם לשלושה ילדים, ישנה בקומה התחתונה של ביתה. מרגע הישמע האזעקה, היא הספיקה בתוך פחות מדקה להוריד את הילדים, שישנו בקומה העליונה, ולהכניסם למרחב מוגן. הבית נחרב כמעט לחלוטין, והרשויות הוציאו לו צו הריסה

הבית ההרוס בבאר שבע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הבית ההרוס בבאר שבע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מירי תמנו, אם המשפחה שביתה נהרס על ידי רקטת הגראד ששוגרה הלילה מעזה ונפלה בבאר שבע, מבקשת מהציבור לסייע לה.

תמנו, אם לשלושה ילדים, ישנה בקומה התחתונה של ביתה. מרגע הישמע האזעקה, היא הספיקה בתוך פחות מדקה להוריד את הילדים, שישנו בקומה העליונה, ולהכניסם למרחב מוגן. בכך, בחסדי שמיים, ניצלו חייהם. הבית נחרב כמעט לחלוטין, והרשויות הוציאו לו צו הריסה.

תמנו, שהיא וילדיה לקו בהתקף חרדה בעקבות נפילת הגראד, מבקשת כעת מאזרחי ישראל עזרה בסיסית כדי שתוכל להתחיל לשקם את חייה: "אין לי בית, הכל הלך, גם הזכרונות הלכו. יש לי שלושה ילדים, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו", אמרה. היא ציינה כי בני המשפחה זקוקים ל"דברים אלמנטריים שיעזרו להתחיל מחדש. עכשיו לילדים אין שום דבר. אפילו מיטה לא נשארה לי. צריך לחשוב איך בונים בית מהבסיס".

תמנו שוהה כעת עם ילדיה בבית סמוך, אצל חברים. בהמשך תשוכן המשפחה בבית מלון למשך מספר ימים, במימונו של מס רכוש. בני המשפחה פרסמו רשימה ובה מצרכי יסוד ופריטים חיוניים נוספים הדרושים באופן מיידי, שכן כל רכושה של המשפחה – כולל בגדים – נמצא תחת הריסות הבית.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הודיע כי הסוכנות –  באמצעות 'הקרן לנפגעי טרור' וחברת 'עמיגור' – מסייעת ככל שביכולתה לתושבי הדרום ועוטף עזה להתמודד עם נזקי גלי הטרור. לדבריו, "תוך שעות מרגע פגיעת הרקטה בבית משפחת תמנו בבאר שבע, הגיעו נציגי 'עמיגור' להעריך את הנזק לקראת שיפוץ, ובהמשך היום תעניק הסוכנות סיוע חירום כספי למשפחה". סיוע החירום של הסוכנות יעמוד על 4,000 שקלים. בנוסף, הקהילה היהודית במונטריאול - העיר התאומה של באר שבע - תעניק למשפחת תמנו עוד 4,000 שקלים. בהמשך צפויה המשפחה לקבל סיוע שיקומי נוסף מהסוכנות היהודית שיגיע עד לסכום של 25,000 שקלים.

תגיות:רקטותבאר שבעסיוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה