חדשות יהדות

שבת עולמית 2018: 8,000 מתנדבים, 1,416 ערים, 97 מדינות ומשדר מיוחד בערוץ הידברות

פרויקט "שבת עולמית" יתקיים בשבת פרשת וירא, זו השנה החמישית ברציפות. למעלה ממיליון יהודים מכל רחבי העולם מצטרפים ליוזמה עממית חסרת תקדים בהיסטוריה היהודית. צפו במשדר המיוחד היום (חמישי) ב-21:00, ערוץ ואתר הידברות.

  • ח' חשון התשע"ט
תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בימים אלו הולכות ונשלמות ההכנות לקראת פרויקט "שבת עולמית" 2018, שיתקיים בשבת הבאה, פרשת וירא (י"ח חשון, 26-27 באוקטובר).

פרויקט "שבת עולמית" מכנס יחדיו למעלה ממיליון יהודים מכל רחבי העולם, המצטרפים ליוזמה עממית חסרת תקדים בהיסטוריה היהודית. זו השנה החמישית ברציפות לקיומו של אירוע זה, שבמרכזו עומדת הסיסמה "חוגגים יחד". מעבר לנושא שמירת השבת, המטרה היא לערוך אירועים רבים הנושאים מסר של אחדות, ונותנים הזדמנות לחזק את הזהות היהודית ולהתחבר ליהודים ברחבי העולם כולו. המשדר המרכזי שילווה את השבת העולמית ישודר היום (חמישי) בערוץ ואתר הידברות, בשעה 21:00. צפו בפרומו:

יוזמת "שבת עולמית" החלה בשנת 2013, כאשר חבר בקהילה היהודית בדרום אפריקה שאל את הרב דוקטור וורן גולדשטיין, רבה הראשי של המדינה, מה יקרה אם כל היהודים בעולם ישמרו שבת אחת. הרב העדיף שלא לענות לו תשובה פילוסופית. במקום זאת הוא החליט לבדוק האם ניתן לקבץ את כל יהודי העולם לשמור יחד את השבת. האתגר שהציב בפני חברי הקהילה היהודית בדרום אפריקה – לשמור שבת אחת במלואה – תפס תאוצה במהירות, והצטרפו אליו עשרות אלפים, גם כאלה שאינם שומרי תורה ומצוות. הם הסכימו לחוות בפעם הראשונה מהי שבת כהלכתה, והייתה זו עבורם חוויה בלתי נשכחת.

מדרום אפריקה התרחבה יוזמת "שבת עולמית" למדינות נוספות. כיום, כדי להפיק את כל האירועים, הוקם חמ"ל מיוחד המנהל 8,000 מתנדבים ב- 1,416 ערים מסביב לעולם, ב- 97 מדינות.

במסגרת "שבת עולמית"  2018 מתקיימים, בין היתר, אירועים המוניים של אפיית חלות, סעודות שבת, לימוד משותף והבדלות בצאת השבת. בישראל לבדה יתקיימו למעלה מ- 300 אירועים. להלן מדגם לא מייצג ממגוון האירועים שייערכו השנה במסגרת פרויקט "שבת עולמית".

  • בית לחם, קבר רחל – נערת בת מצווה תקיים אירוע של אפיית חלות לקהל הרחב לכבוד פרויקט 'שבת עולמית'. 
  • בבר ליד שוק מחנה יהודה בירושלים תתקיים "סעודה שלישית" (שבת אחרי הצהריים) המונית. במקום אחר בעיר, ברחוב דרך בית לחם, נערה בת מצווה תערוך אירוע פתוח וגדול לכולם.
  • בנמל תל אביב תיערך סעודת שבת המונית ביום שישי בערב. באירוע צפויים להשתתף יותר מאלף איש.
  • פקיסטן – יהודי שחשב שהוא היהודי האחרון בפקיסטן והחליט לשמור את השבת גילה להפתעתו, בעקבות הפרויקט, על קיומו של יהודי נוסף במדינה. פרויקט "שבת עולמית" חיבר ביניהם כדי שיוכלו לשמור יחד את השבת.
  • בסידני, באוסטרליה, תתקיים קבלת שבת המונית על חוף הים בחוף קוגי.
  • אסקס אנגליה - 25 משפחות ללא רקע דתי ישמרו את השבת בצוותא.
  • סנטיאגו, צ'ילה – לובי של יותר מ - 30 בניינים יירתם למען סעודות השבת עבור הדיירים, במהלכן גם יוכלו להכיר אחד את השני טוב יותר.
  • שבת בהר הקילימנג'רו, טנזניה – קבוצת מטיילים מכל העולם, בדרכם לכבוש את פסגת הר הקילימנג'רו, ההר הגבוה ביותר באפריקה, יחנו וישבתו את השבת במחנה ברנקו בגובה של 4,000 מטר מעל פני הים במשך 25 שעות, ויחגגו שם את פרויקט "שבת עולמית" יחד עם עוד מאות אלפי היהודים ברחבי העולם.
  • ביוהנסבורג, דרום אפריקה, יתקיים קונצרט הבדלה ענק שצפוי למשוך אליו למעלה מ- 8,000 איש.
תגיות:שבת עולמיתשמירת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה