הסברה ישראלית

הבורות חוגגת: האם תל אביב היא בירת איראן? לא תאמינו מה ענו בשעשועון הזה

איפה נמצאת תל אביב, והאם היא עיר בירה? לא תאמינו לתשובות שענו מתמודדים באחת התוכניות היותר פופולאריות בספרד

אא

המילה 'ישראל' הפכה לשם נרדף לרדיפה ואנטישמיות עולמיות - אך כשלאנטישמיות מתלווה בורות לשמה בכל הנוגע לידיעות על ישראל או ישראלים - זה מכעיס פי כמה. 

כך למשל, כשנשאלו משתתפי שעשועון טלוויזיה ספרדי איזו מדינה נושאת את עיר הבירה תל אביב (שאלה מכשילה בפני עצמה) - זה מה שמצאו לנכון להשיב. "יש לי תחושה שזה לא נכון, אני יודעת...", אומרת בחורה צעירה כבת 25 לעיני מיליוני צופים בתוכנית הפופולארית. "איראן", היא מפליטה מפיה, בלי שום חרטה או מחשבה נוספת. 

בשלב זה המצלמה עוברת למתמודד השני, לוקאס שמו. "טוב, יש על זה מחלוקת אבל...", ובמילים אבל הוא מרים את השלט שבידיו, עליו רשומה המילה ישראל. 

"למה יש על זה מחלוקת?", שואל המנחה. 

"חלק אומרים, כמו טראמפ לא מזמן, שירושלים היא עיר הבירה של ישראל. האו"ם אומר שזו הבירה של ישראל, ויש הרבה החלטות שלה שמאשרות שתל אביב היא הבירה".

"לפי מה אתה אומר את זה?", מתעקש המנחה. 

"כל העולם, כולל האו"ם, קובעים שתל אביב היא הבירה. אבל יש כמה קולות, כמו טראפ לא מזמן, שאמר שירושלים היא הבירה".

בנקודה זו מסביר המנחה כי ישראל נמצאת במזרח התיכון, או "האזור הכי חם בעולם", כפי שהגדיר זאת. הוא מבקש לצאת לפרסומות כדי ללכת לקונטרול ולבדוק את האמת - וחוזר עם מה שמליוני צופים ידעו כבר מעצם השאלה שלו: "למעשה, השאלה עצמה הייתה לא נכונה, והתשובה הייתה אמורה להיות שתל אביב היא עיר בירה של אף מדינה. ממה שהצלחנו לגלות - ירושלים היא עיר הבירה של ישראל על פי כל המקורות".

למרות היותו ערוץ חדשות בינלאומי שגורף מיליוני צפיות מדי יום - מסתבר שהמתמודדים לא יודעים הרבה על המדינה הקטנטונת ששוכנת אי שם באזור 'הכי חם בעולם' תרתי משמע. 

תגיות:איטליההסברהישראלשעשועון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה