חדשות בארץ

חצי שנה לטרור ההצתות: למעלה ממחצית מיערות קק"ל בעוטף עזה נשרפו

דו"ח חדש מלמד כי יותר מ- 1,100 שריפות שפרצו בששת החודשים האחרונים ביערות קק"ל כילו כ- 12 אלף דונם. דירקטוריון קק"ל אישר תוכנית סיוע לעוטף עזה בהיקף של 66 מיליון שקלים לשנתיים הקרובות

  • ז' חשון התשע"ט
שריפה בעוטף עזה (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)שריפה בעוטף עזה (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)
אא

הקרן הקיימת לישראל פרסמה דו"ח מסכם על היקף הנזקים שנגרמו ליערותיה בחצי השנה האחרונה, מה- 10 באפריל, אז החלו הפלסטינים לשגר מרצועת עזה עפיפונים ובלוני תבערה.

מהמספרים בדו"ח, המתבססים על הנתונים שאספו יערני קק"ל באזור הנגב המערבי, עולה כי למעלה מ- 1,110 שריפות פרצו בששת החודשים האחרונים ביערות קק"ל. שריפות אלו כילו כ- 12 אלף דונמים של חורש טבעי ויער נטוע אדם. מדובר ביותר ממחצית משטחי יערות קק"ל בעוטף עזה, ששטחם מסתכם ב- 21 אלף דונמים.

על פי הנתונים שמתפרסמים ב"ישראל היום", ל- 12,000 הדונמים שנשרפו ביערות קק"ל יש להוסיף 14,000 דונם של שמורות טבע, 4,000 דונם של שטחים פתוחים ו- 5,000 דונם של שטחים חקלאיים שעלו באש. כך שלמעשה בחצי השנה האחרונה נשרפו 35,000 דונם כתוצאה מטרור ההצתות הפלסטיני.

דניאל גיגי, מנהל מרחב דרום בקק"ל, אמר: "אין תחושה איומה יותר מלראות את מה שבראת ויצרת עולה באש. הנזק הוא, כמובן, ישיר לצמחים, לבעלי החיים, וכמובן לתושבי האזור הסובלים מזיהום אוויר, הרס של מקומות תיירות ופנאי ואף סכנה לחיים". הוא ציין כי "בזכות עבודה משותפת עם כיבוי והצלה, רשות הטבע והגנים, אנשי היישובים, מתנדבים וצה"ל, אנו מצליחים להשתלט על הדליקות במהירות. בחצי השנה האחרונה כל הגופים באזור התאחדו, ויחד בנינו מודל עבודה כדי לתפוס את השריפות כשהן עדיין קטנות".

גיגי הוסיף כי למרות הקושי הרב, "אנו, יחד עם תושבי המקום, לא מרימים ידיים, פועלים נגד השריפות ולמען נטיעות חדשות נוספות".

בשבוע שעבר החליט דירקטוריון קק"ל, בישיבה מיוחדת שנערכה בשדרות, להגדיר את אזור עוטף עזה כיעד סיוע מרכזי של קק"ל. בישיבה אושרה תוכנית סיוע נרחבת לאזור, בסך כולל של כ- 66 מיליון שקלים לשנתיים הקרובות. תוכנית הסיוע כוללת, בין היתר, את הפרויקטים הבאים: הכשרות שיכוניות, בניית שבילי אופניים וחיבורם בין היישובים, בניית גני משחקים, פיתוח יערות קיימים, כולל פיתוח חניונים, דרכי נוף ושיקום יערות, פעילויות חינוך ופנאי, הקמת בית קק״ל אזורי למצוינות בשדרות ועוד. בשבועות הקרובים תדון ועדת הכספים של קק"ל בהצעה להוסיף באופן חד פעמי 38 מיליון שקלים לסכומים שכבר הוקצו.

תגיות:עוטף עזהקק"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה