חדשות בריאות

שחלק מחוכמתו לבני אדם: מדפסת רקמות תחדש איברים שנפצעו בצורה 'בלתי הפיכה' 

להדפיס רקמות חדשות באיברים פגועים, כמו שמדפיסים דפים? אם לפני עשרים שנה היינו מעזים להעלות את הרעיון הזה על דל שפתנו, היינו ודאי זוכים לגיחוך ותו לא. אלא שהיום, לא רק שזה אפשרי, מדפסת הרקמות מביאה אלינו בשורה מסוג אחר לגמרי

אא

להדפיס רקמות חדשות לאיברים פגועים, כמו שמדפיסים דפים? אם לפני עשרים שנה היינו מעזים להעלות את הרעיון הזה על דל שפתנו, היינו ודאי זוכים לגיחוך ותו לא. אלא שהיום, לא רק שזה אפשרי, מדפסת הרקמות מביאה אלינו בשורה מסוג אחר לגמרי. 

לדברי החוקרים מאוניברסיטת יוטה העומדים מאחורי ההמצאה המהפכנית, בעזרת מדפסת הרקמות אפשר יהיה להדפיס חוליות וגידים חדשים במקום אלו שנפצעו קשות. הכיצד? כל מה שתצטרך מדפסת הרקמות הם תאי גזע שיילקחו מהאיבר הנגוע, ויהיו אחראיים להדפסת רקמות חלופיות ו...בריאות יותר. 

"באופן הזה החולים יקבלו רקמות חדשות מבלי שיצטרכו לעבור ניתוחים מיותרים", מסביר פרופ' רובי בולס, במאמר שפורסם במגזין היוקרתי Journal of Tissue Engineering. "בשלב זה מסוגלת המדפסת ליצור אך ורק רקמות חדשות, אך בעתיד לא מן הנמנע שנצליח להדפיס בעזרתה אף איברים שלמים". 

לדברי מובילי המחקר, פרופ' בולס ותלמידו דיוויד אדה, עד היום השתמשו הרופאים ברקמות בעלות איכות ירודה, שעצם הלקיחה שלהן מאזורים רגישים ומורכבים כמו עמוד השדרה - הצריכה שחזור מדויק של המבנים המקוריים כדי שההשתלה אכן תצליח. הטכניקה החדשה בעצם עוקפת את הקושי הזה, היות והיא מאפשרת מירקום וארגון של התאים שנלקחו, והצבתם במקום הנצרך - בדיוק מירבי. 

תגיות:מדפסת תלת-ממדיתפציעהרקמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה