מעניין

הביולוג מנאס"א התקרב ליהדות - בזכות שאלה ששיגר לרבי מילובביץ’. מהי?

מה גורם למדען צעיר בעל עתיד מבטיח (בין היתר כמדען מצליח בנאס"א), להתקרב ליהדות מהמקום הכי רחוק שיש לכאורה?  קבלו את סיפורו המפתיע של פרופ' וועלוועל גרין 

הביולוג וועלוועל גרין (צילום: חב"דפדיה)הביולוג וועלוועל גרין (צילום: חב"דפדיה)
אא

מה גורם למדען צעיר בעל עתיד מבטיח (בין היתר כמדען מצליח בנאס"א), להתקרב ליהדות מהמקום הכי רחוק שיש לכאורה? אל סיפורו של פרופ' וועלוועל גרין נחשפנו 'במקרה', בעקבות חיפוש צמד המילים 'חוצנים ביהדות' בגוגל. 

אז מה הקשר בין מדען שעבד בנאס"א לחיים בחלל החיצון, אתם שואלים? גם אותנו הנושא סקרן מאוד, כשאך התחלנו להבין את הקשר: גרין היה ביולוג בתחילת דרכו כשגויס על ידי סוכנות החלל לפרויקט הגדול שתפקידו היה לקבוע האם יש חיים על כוכב המאדים או לא. 

מה שהצליח להדהים אותנו בסיפורו הוא העובדה שלמרות היותו אז רחוק ביותר מכל סממן יהודי - זה לא מה שמנע מהמדען הצעיר לפנות אל (לא פחות ולא יותר מאשר) הרבי מילובביץ' - בכדי לשאול האם זה בסדר לחפש חיים על המאדים. או במילים אחרות, האם לו כיהודי, מותר לעשות זאת. 

לא רק שתשובתו של הרב לא איחרה להגיע, היא גם הפתיעה את המדען הצעיר: "ד"ר גרין, חפש חיים על המאדים", כתב לו הרבי. "ואם לא תמצא אותם שם, חפש אחריהם במקום אחר ביקום. כיוון שבעבורך, לשבת כאן ולומר שאין חיים מחוץ לכדור הארץ - פירושו להגביל את הבורא, ואיש מן הברואים לא יכול לעשות זאת".

כך החלה ביניהם התכתבות ארוכה וקבועה, כשעל כל שאלה שלו - הרבי משיב באריכות ובידענות. לבסוף, השתכנע הפרופסור, התקרב ליהדות והפך לחסיד חב"ד. 

תגיות:נאס"אהרבי מילובביץביולוגחיצונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה