חדשות בארץ

חמש שנים להסתלקות מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל: כנסים, עצרות וימי עיון מיוחדים

ברחבי הארץ ייערכו עצרות רבות לזכרו של מרן. בבית העלמין סנהדריה ייערך מעמד הכנסת ספר תורה מציונו של מרן להיכל ישיבת מרן שבסמיכות לציון. בנוסף לכך, נערכים היום ימי עיון מיוחדים ללימוד במשנתו של מרן

  • ב' חשון התשע"ט
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברחבי הארץ נשלמו ההכנות לעצרות לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, לרגל יום השנה החמישי להסתלקותו לשמי מרומים.

במהלך השבוע נערכו כנסי חיזוק רבים בערים ברחבי הארץ, בהם נשאו דבריו בניו ונכדיו של מרן.

במוצאי השבת האחרונה נערכה בבית הכנסת היזדים עצרת לזכרו של מרן, במסגרת השיעור הקבוע שמעביר בנו, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף. בעצרת השתתפו חבר מועצת גדולי התורה, הרב ברוך מרדכי אזרחי, הרב אברהם יוסף והרב יהודה דרעי. הדוברים השונים הזכירו את החלל העצום מאז הסתלקותו של מרן.

בשעה זו מתקיים יום עיון מיוחד בבית "מאור ישראל", ביתו של מרן, ברחוב הקבלן 45 בשכונת הר נוף בירושלים, המוקדש למשנתו של מרן.

יום העיון החל בשעה 12, בפאנל מיוחד עם גדולי מזכי הרבים בדורנו, ובראשם חבר מועצת חכמי התורה, הרב ראובן אלבז, וראש ארגון "הידברות", הרב זמיר כהן. הפאנל, בהנחיית הרב שלמה בניזרי, עסק בדרכו ומשנתו של מרן בעולם הקירוב. בהמשך נערך דיון על דרכו של מרן בהלכה, בהשתתפות חתנו, הרב אהרן בוטבול. בפאנל מיוחד, בראשו יעמוד הרב יעקב סיני, נכדו של מרן, הוצגו למשתתפים כתבי יד נדירים, וכן הצצה נדירה לכתביו של מרן האמורים לראות אור בקרוב.

בשעה 4 אחרי הצהריים ייערך פאנל מיוחד שידון בהשקפתו של מרן על דמותו של רב בישראל. בפאנל ישתתפו רבני ערים ויושבי על מדין. כמו כן ייערך פאנל מיוחד "מאור החינוך" עם טובי המחנכים.

לסיום יישבו בניו של מרן וראשי מערכת הכשרות של בד"ץ "בית יוסף" בראשות הרב משה יוסף לוועידת כשרות מיוחדת. 

בשעות הערב תיפתח העצרת המרכזית בבית מרן בהשתתפות נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, חברי מועצת חכמי התורה וחברי מועצת גדולי התורה, הראשונים לציון, ובניו וחתניו של מרן.

בהיכל בית המדרש "יחווה דעת" בראשות הרב דוד יוסף, בנו של מרן, ייערך החל משעות הצהריים, יום מיוחד שכולו תורה לזכרו של הרב עובדיה זצ"ל.

בשעות הערב ייערך מעמד הכנסת ספר תורה לזכרו של מרן. תהלוכת ספר התורה תצא מציונו של מרן בבית העלמין סנהדריה בירושלים לעבר ישיבת מרן ברחוב אוריאל, הנמצאת בסמיכות לציון.

עצרת סיום תיערך הערב בשעה 10. בתחילתה ייערך מעמד סיום הש"ס בהשתתפות גדולי תורה, ולאחר מכן יערכו אמירת סליחות בהשתתפות הרב ראובן אלבז.

מחר בבוקר יעלו בני המשפחה לציון קברו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל.

כמידי שנה, יוצב אוהל ענק יוצב ברחבת בית העלמין בו יחולקו כיבוד ושתיה לרווחת המתפללים הרבים הצפויים לפקוד את הציון החל מהיום ועד ליום שישי אחר הצהריים.

תגיות:הרב עובדיה יוסף זצוק"להילולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה