חדשות בארץ

שני הילדים שנספו בשריפה בביתר עילית - למנוחות

ראובן ראובן, מתנדב זק"א שפעל בזירת האסון, תיאר את תחושותיו עם גילוי גופותיהם של הילדים: "צמרמורת עברה בגופי, לא מצליח לעצור את הבכי שפורץ ממני, למרות שנים של התנדבות"

הדירה השרופה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)הדירה השרופה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
אא

הילדים אפרת וצבי גינזבורג ז"ל, שנספו אמש (שלישי) בשריפה שפרצה בבניין מגורים בביתר עילית, יובאו היום בשעה 15:00 למנוחות. ההלוויה תצא מבית ההלוויות שמגר בירושלים. המשפחה ביקשה שרק בני המשפחה והקהילה בביתר יגיעו להלוויה, וכלי התקשורת נתבקשו שלא לסקר אותה.

תושבי ביתר עילית התקשו היום להתאושש מהמחזות קורעי הלב להם היו עדים בזירת השריפה. בתוך כך החלו להישמע טענות מצד תושבים המתגוררים ברחוב בו אירעה השריפה, לפיהן הכבאים הגיעו באיחור אל המקום ופעלו בצורה בלתי יעילה. נציב הכבאות וההצלה, רב-טפסר דדי שמחי, דחה את הטענות. הוא אמר כי צוות הכיבוי הראשון הגיע כ- 5-4 דקות לאחר הקריאה הראשונה למוקד מכבי האש, ובהמשך הגיעו צוותים נוספים לתגבור: "אני חושב שהבעיה לא הייתה זמן הגעת הצוותים. זה מחזה קשה, שריפה קשה מאוד בדירה עם הרבה ציוד, טמפרטורות גבוהות מאוד. הוצאנו גם אזרחים מדירות סמוכות אפופות עשן".

בין התושבים שהשתתפו בפעולות החילוץ היה גם יוסי יונה, מנהל שפ"ע בעיריית ביתר עילית. הוא הגיע הבוקר אל רחוב "כנסת מרדכי" בעיר, בו אירעה השריפה, והביע הערכה עמוקה ללוחמי האש על פעולתם. 

(צילום: דוברות כב"ה יו"ש)

נציב הכבאות הורה להקים צוות לבדיקת האירוע. הוא הגיע אמש לזירה, וכבר במהלך שעות הלילה ערך תחקיר ראשוני, יחד עם מפקד מחוז יו״ש, במסגרתו בוצע שחזור של האירוע עם צוותי הכיבוי שפעלו בזירה.

על פי ממצאי החקירה הראשוניים, ככל הנראה קצר חשמלי הוא שגרם לאסון הכבד. הוריהם של הילדים לא היו בבית, והם שהו בדירה עם אחיותיהן הגדולות. עם פרוץ האש, הילדות רצו אל השכנים כדי להזעיק עזרה. לא ניתן היה לחלץ מהשריפה את שני הילדים הקטנים, בת ארבע ובן שנתיים, והם אותרו לאחר מכן ללא רוח חיים.

12 נפגעים נוספים חולצו מהבניין במצב קל עד בינוני. שמונה מתוכם טופלו במקום, וארבעה הועברו לבית החולים "שערי צדק": צעיר כבן 22 במצב בינוני, אישה כבת 35 ושני ילדים כבני 7 ו- 9 במצב קל. מבית החולים נמסר כי הפצועים שוחררו לבתיהם.

מתנדב זק"א: צמרמורת עברה בגופי

ראובן ראובן, מתנדב זק"א שפעל בזירת האסון, העלה על הכתב את תחושותיו הקשות במהלך הלילה: "השעה כבר חמש ומשהו בבוקר ואני לא מצליח להירדם, המחשבות לא עוזבות אותי לרגע. דווקא היום, שהתחיל בשמחה של ראש חודש, תפילת שחרית עם הלל. פתאום המילים 'לא המתים יהללו ק-ה' מקבלות משמעות אחרת. בראש רצות המחשבות שבכלל הייתי בסעודת ראש חודש, שמחה עם המשפחה. ולפתע הודעה דרמטית ממוקד זק"א: 'שריפה בבניין מגורים בביתר, חשש ללכודים'. הרגשתי שמשהו נורא ביותר קרה. מיד יצאתי עם האמבולנס של זק"א לכיוון הכתובת...".

בהמשך תיאר ראובן את הרגע בו נודע לו כי שני הילדים נספו: "לוחמי האש נכנסו לתוך הדירה הבוערת ואנחנו – צוותי ההצלה והחירום – טיפלנו בשכנים שנפגעו מהעשן. לאחר דקות ארוכות שהיו נראות כנצח יצאו אנשי הצוות הראשוני ודיווחו לנו על האסון הנורא: 'שתי גופות של ילדים נמצאו בחדר הילדים'".

"צמרמורת עברה בגופי", כתב ראובן, "אך לא נתתי לזה לתפוס אותי, מיד ריכזתי את הצוות של זק"א ביתר עילית והתארגנו עם ציוד מתאים. לאחר שצוות הזיהוי של המשטרה סיים את עבודתו, נכנסו מתנדבי זק"א בחרדת קודש לדירה השרופה ולחדר הילדים. אני מסתכל על המתנדבים סביב. כולם עם דמעות בעיניים. שקט דממה בחדר, כל מתנדב עושה את עבודת הקודש, סגור עם עצמו עם המחשבות. אני, כאבא לילדים קטנים, לא מצליח לעצור את הבכי שפורץ ממני, למרות שנים של התנדבות בזק"א. המקרה הזה תפס אותי חזק. ככל שאני מנסה להתנתק מהמחשבות, התמונות של הילדים שלי עומדות מול עיני...".

"לאחר שסיימנו לטפל בזירה יצאנו לכיוון האמבולנס של זק"א שהמתין לנו ברחוב למטה, רחוק מאוד מהבלאגן שהיה בכניסה לבניין. בזה אחר זה הוצאנו את גופות הילדים שנשרפו. ובידיים רועדות הכנסנו אותם לאמבולנס ומשם לבית הלוויות.

ראובן סיים בפנייה נרגשת לכל ההורים: "שימו לב ורגש לילדים ולדברים שמסכנים את הבטיחות בבית, עלינו לעשות כל השתדלות למנוע אירועים קשים ומיותרים באזור שהכי בטוח לנו".

הדירה השרופה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)הדירה השרופה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

תגיות:ביתר עיליתשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה