חדשות בעולם

הוריקן "מייקל" התחזק לדרגה 4: פלורידה מתכוננת לסופה "מפלצתית"

ההוריקן, שיגיע בשעות הערב לחופי פלורידה, הוגדר על ידי הרשויות בארצות הברית כמסכן חיים. כ- 500 אלף בני אדם נתבקשו להתפנות מבתיהם

הוריקן, תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)הוריקן, תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית (NHC) הודיע כי ההוריקן "מייקל" התחזק ומוגדר כעת כהוריקן בדרגה 4 (מתוך 5).

"מייקל" צפוי להכות בשעות הערב בחופי פלורידה. על פי המסתמן, הוא יהיה ההוריקן הקשה ביותר שיכה במדינה מאז הוריקן "דניס" בשנת 2005. הרוחות שהוא נושא עמו חצו את ה- 200 ק"מ לשעה, והוא ממשיך להתחזק. מנהל ה- NHC, קן גרהאם, אמר כי "מייקל" מהווה מקרה קלאסי של הוריקן שמתחזק ככל שהוא מתקרב לחוף. עם הגעתו של ההוריקן לחוף, הגלים שייווצרו יגיעו לגובה של 4 מטרים לפחות. צפויים גם גשמים עזים ושטפונות באזור הדרום-מזרחי של ארצות הברית – במדינות פלורידה, אלבמה, וירג'יניה וג'ורג'יה, וכן בצפון קרוליינה ובדרום קרוליינה המלקקות עדיין את פצעיהן לאחר הוריקן "פלורנס" שהיכה בהן בחודש שעבר.

כ- 500 אלף בני אדם נתבקשו על ידי הרשויות להתפנות מבתיהם. התושבים באזורי פנהנהדל וביג בנד שבפלורידה קיבלו הוראה המחייבת אותם לעזוב. מושל פלורידה, ריק סקוט, הזהיר כי "מייקל" עלול להיות "מפלצתי ומסוכן". הוא דחק בתושבים הנמצאים באזורים המיועדים לפינוי שלא להתמהמה: "אל תסכנו את חייכם ואת חיי אהוביכם, עזבו עכשיו!". הבוקר הוא כתב בחשבון הטוויטר לאזרחים: "זו ההזדמנות האחרונה שלכם להתפנות לפני שהתנאים יתחילו להתדרדר בשעות הקרובות".

לבקשתו של סקוט, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז אתמול על מצב חירום במדינת פלורידה. צעד זה מאפשר להעביר כספים פדרליים לצורך סיוע לאזורים הנמצאים בסכנה. ההוריקן צפוי לגרום נזק כבד לתשתיות, להשבית את אספקת החשמל והמים למשך מספר ימים, או במקרה גרוע אף יותר - למספר שבועות.

תגיות:הוריקןפלורידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה