חדשות בארץ

תושב אום אל-פחם שהעביר כסף לחמאס נידון למאסר

איש העסקים דרע'אם ג'בארין הורשע בהעברת כספי טרור מטורקיה לחמאס דרך שטח ישראל ונידון לשלוש וחצי שנות מאסר

הפגנה של התנועה האסלאמית באום אל-פחם, נובמבר 2015 (צילום: Muammar Awad/Flash90)הפגנה של התנועה האסלאמית באום אל-פחם, נובמבר 2015 (צילום: Muammar Awad/Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (שני) שלוש וחצי שנות מאסר בפועל על דרע'אם ג'בארין, אזרח ישראלי תושב אום אל-פחם. הוא הורשע, בין היתר, במגע עם סוכן חוץ ובמתן שירות לארגון טרור.

ג'בארין וכמיל טקלי, מרצה למשפטים אזרח טורקיה, נעצרו בתחילת השנה בחשד כי סייעו לפעילי טרור של החמאס בטורקיה. טקלי גורש מישראל בתום חקירתו. על פי כתב האישום שהוגש נגד ג'בארין, איש עסקים שנהג להגיע בשנים האחרונות לטורקיה לרגל עסקיו, ב- 2016 הוא נפגש בה עם שני בכירי חמאס, זאהר ג'בארין וסלאמה מרעי, המתגוררים בשנים האחרונות בטורקיה. זאהר ג'בארין הינו האחראי על תקציב ארגון הטרור ומי שפועל לביסוסה של תשתית טרור ביהודה ושומרון בהכוונתו של סגן יו"ר החמאס, סאלח אל-עארורי. בכירי החמאס, ששוחררו מהכלא בישראל במסגרת עסקת שליט, גייסו את דרע'אם ג'בארין כדי שיעביר כספים שמקורם בקטאר לתוך שטח ישראל, וממנה לארגון החמאס. ג'בארין הכניס את סכומי הכסף לישראל, הסליק אותם בנקודה שיועדה לכך, ולאחר מכן העביר תמונות של נקודת ההסלקה לפעיל החמאס בטורקיה. בכך הסתיים תפקידו: איסוף הכספים בוצע על ידי פעילים אחרים בארגון הטרור, עליהם הוטלה משימה זו על ידי איש החמאס בטורקיה. סכומי הכסף שהועברו בדרך זו על ידי ג'בארין לארץ הסתכמו בכ- 300 אלף יורו, שהועברו בארבעה אירועים שונים.

ג'בארין הורשע בהסדר טיעון, שאושר על ידי בית המשפט. בנוסף לשנות המאסר בפועל שנגזרו עליו, הוא נידון למאסר על תנאי ולקנס של 20 אלף שקל. כ- 560 אלף שקלים שהיו ברשותו חולטו לטובת המדינה.

תגיות:חמאסטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה