מעניין

גיבור בן שבע: הבריח שודדים חמושים מביתו, בזכות מילה אחת שאמר בדיוק בזמן הנכון

אם מישהו רוצה לדעת מהו הערך של חינוך ילדים לגבי התנהגות מלאת תושייה במצבי חירום - הוא יכול לשאול את אמו של קרלוס בן השבע מארה"ב, שהפך לגיבור לאחר שהציל את משפחתו מפלישה של שודדים חמושים לביתם

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

אם מישהו רוצה לדעת מהו הערך של חינוך ילדים לגבי התנהגות מלאת תושייה במצבי חירום - הוא יכול לשאול את אמו של קרלוס בן השבע, שהפך לגיבור לאחר שהציל את משפחתו מפלישה של שודדים חמושים לביתם. 

שלושת השודדים שפרצו לביתם, תפסו את הוריו של קרלוס וקשרו את ידיהם ורגליהם בזמן חיפושים אחר דברי ערך, בחדרי הבית השונים. במקרה כזה, רוב הילדים היו מאבדים את העשתונות, צועקים ובוכים - אך לא כך קרלוס הקטן, שלמד לשנן את מספר החירום שלימדה אותו אמו, וידע בדיוק מה עליו לעשות באותם רגעים.

בצעד שקול מאין כמוהו לקח קרלוס את אחותו הקטנה ואת מכשיר הטלפון לחדר השירותים, נעל עליהם את הדלת וטלפן למשטרה. כשהשוטרת מוניקה פאטינו, שקיבלה את השיחה במוקד, שמעה את הקול הילדותי של קרלוס, היא הבינה מיד כי מדובר במקרה חירום אמיתי.

 "הם באים. הם מצלצלים בדלת, ויש להם רובים והם יורים באמא שלי ובאבא. את יכולה לבוא ממש מהר? תביאי שוטרים, הרבה מהם", אמר קרלוס הקטן אל תוך הפומית. 

"הזדעזעתי מאוד באותם רגעים ולא הפסקתי להילחם על השליטה העצמית שלי - כמו שאימנו אותי לעשות", סיפרה מוניקה מאוחר יותר בכלי התקשורת. מה שזעזע אותה היה קולות הבכי של האחות הפעוטה שנשמעו ברקע, והעובדה ששני ילדים קטנים נמצאים במצוקה כל כך גדולה, מבלי שאף אחד יהיה שם לידם. 

השוטרת מוניקה עם קרלוס האמיץ (צילום מסך)השוטרת מוניקה עם קרלוס האמיץ (צילום מסך)

המצוקה שלה גברה כששמעה כי מדובר בפורצים חמושים ש'יורים' ועלולים להרוג את הורי הילדים חלילה. "ידעתי שאין לי זמן ואני חייבת לפעול מהר אם אני רוצה להגיע אליהם בזמן", אמרה מוניקה. 

לדבריה, בשלב מסוים שמעה את השודדים כשהם מכים בחוזקה בדלת הנעולה של השירותים, ומצליחים איכשהו לשבור אותה. "קרלוס צרח צרחות מקפיאות דם, וזהו. חשבתי שאיבדתי אותם. חששתי שקרה הגרוע מכל", סיפרה. 

בנסי ניסים מוניקה הצליחה לאתר את מקור השיחה, ושלחה ניידת משטרה - עם שוטרים חמושים למקום. אבל כשהשוטרים נכנסו פנימה אל תוך הבית, חיכתה להם הפתעה 'שלא מהעולם הזה': השודדים, כך מסתבר, ברחו מהבית, וכל ארבעת בני המשפחה נמצאו כשהם בריאים ושלמים ללא פגע.

כשחקרו השוטרים כיצד זה קרה, סיפר קרלוס כי כשהשודדים פרצו את הדלת, הם שאלו אותו בעצבים עם מי הוא דיבר בטלפון והוא השיב בפחד: 911. 

השודדים, שככל הנראה שמעו את קולה של מוניקה על הקו, הבינו כי חייהם בסכנה וברחו כל עוד נפשם בם מהמקום, לפני בוא השוטרים, וכך ניצלה המשפחה כולה, בזכות קרלוס האמיץ. 

תגיות:גבורהילדיםשודדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה