חדשות יהדות

ח"כ חזן ביטל פגישה עם נשיא בגלל השבת: "כנציג העם היהודי אתה צריך לשמור על המסורת"

כבוד: חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד ביטל פגישה חשובה עם בכירים מהממשלה הבולגרית, כיוון שזו נקבעה ליום השבת. "כשאתה מגיע למקום כנציג העם היהודי, אתה צריך לשמור על המסורת. אם אתה לא תכבד את המסורת, אז למה שהם יכבדו אותה?! שבת היא מקור הברכה, אין ברכה בעבודה בשבת. צריך לשמור את השבת", אמר

אא

במגמת התחזקות? חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד, הפתיע כשביטל פגישה חשובה עם (לא פחות ולא יותר) נשיא בולגריה - בשל העובדה שהפגישה נקבעה ליום שבת. 

ח"כ הוזמן לפרלמנט הבולגרי כאורח כבוד ונציגה הרשמי של ישראל, אך חזן לא התבלבל כשהודיע על ביטול הפגישה, למרות שזו הייתה חשובה ביותר, ובמסגרתה אמור היה לפגוש את בכירי הממשל הבולגרי כולל שר ההגנה, ממלא מקום ראש הממשלה והנשיא. 

למרות החשש שאולי זה יצטייר בצורה בלתי הולמת בקרב הבכירים הבולגרים - בשיחה עם 'בחדרי חרדים' סיפר חזן כי דווקא התנהגותו זו היא שגרמה להערכה גדולה יותר כלפיו מצד הבכירים. למרות היותו (לעת עתה) בצד החילוני, חזן הדגיש ואמר כי הוא אומנם נוסע בשבת "אבל כשאתה מגיע למקום כנציג העם היהודי, אתה צריך לשמור על המסורת. אם אתה לא תכבד את המסורת, אז למה שהם יכבדו אותה?! שבת היא מקור הברכה, אין ברכה בעבודה בשבת. צריך לשמור את השבת", אמר. 

כשנשאל חזן לגבי התנהגותו של ראש העיר תל אביב רון חולדאי, לרבות מאמציו לצאת כנגד המקודש לנו ובין היתר להגיש עתירה נגד הפסקת העבודת בשבת בנתיבי איילון, אמר כי אם היו בוחרים בו לראש העיר תל אביב הוא היה "שומר על המבצר של העיר, אבל גם הייתי שומר על השבת בצורה כזו שתכבד את כולם". 

עוד הוסיף ואמר כי הוא "מקווה שמדינת ישראל על כלל משרדיה וגווניה תבין שאם לא תשמור על הכבוד של המדינה שלך, אף אחד לא יעשה את זה. הזכות שלנו להיות העם היהודי באה גם עם חובות, וחלק מהן זה לשמור על קדושת השבת", סיכם.  

תגיות:מסורתאורן חזןחבר כנסתשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה