חדשות בארץ

נתניהו: חיזבאללה משקר במצח נחושה

בתגובה לסיור שערך שר החוץ הלבנוני לדיפלומטים זרים, כדי להפריך את טענותיו של נתניהו לפיהן ארגון החיזבאללה מחזיק אתרי טילים בלב העיר ביירות, אמר ראש הממשלה: "מצער שממשלת לבנון מקריבה את שלום אזרחיה בחיפוי על חיזבאללה"

נתניהו (צילום: Hadas Parush/Flash90)נתניהו (צילום: Hadas Parush/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש (שני) לסיור שערך משרד החוץ של לבנון בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי של ביירות, בניסיון להפריך את טענותיו לפיהן ארגון החיזבאללה מחזיק במקום אתרי טילים.

"חיזבאללה משקר במצח נחושה לקהילה הבינלאומית באמצעות סיור סרק תעמולתי של שר החוץ הלבנוני, שלקח שגרירים למגרש הכדורגל, אך נמנע מלקחת אותם למפעל התת-קרקעי לייצור טילים מדויקים שנמצא בצמוד לו מתחת לקרקע", אמר נתניהו. הוא הוסיף כי על השגרירים שהגיעו לסיור לשאול את עצמם מדוע המתינה לבנון שלוש יממות עד לעריכתו: "כדרך קבע חיזבאללה דואג לנקות את השטח באתרים שנחשפו. מצער שממשלת לבנון מקריבה את שלום אזרחיה בחיפוי על חיזבאללה שלקח את לבנון כבת ערובה לתוקפנותו נגד ישראל".

עשרות שגרירים ודיפלומטים זרים הגיעו אתמול לסיור שערך עבורם שר החוץ של לבנון, ג'ובראן באסיל, במהלכו ביקרו - בין היתר - במגרש הכדורגל של קבוצת "אל-עהד", המזוהה עם החיזבאללה. בין המשתתפים היו שגרירי רוסיה, איראן ומדינות באסיה ואפריקה, וכן נציגים דיפלומטיים של מדינות אירופה. ארצות הברית לא שלחה נציג מטעמה. באסיל אמר לדיפלומטים הזרים אמר כי טענותיה של ישראל נועדו להצדיק "תוקפנות נוספת" נגד לבנון, וכי לבנון לא תסכים שהאו"ם ישמש במה לתקיפתה.

בנאום שנשא בשבוע שעבר בעצרת האו"ם, חשף נתניהו כי ארגון החיזבאללה בנה – בהדרכה איראנית – שלושה אתרים סודיים סמוך לשדה התעופה הבינלאומי של ביירות, וזאת במסגרת פרויקט להסבת טילי קרקע-קרקע לא מדויקים לטילים מונחים מדויקים המסוגלים לפגוע במטרות ברמת דיוק של 10 מטרים. "חיזבאללה משתמש באנשי ביירות החפים מפשע במכוון כמגן אנושי. הם הציבו שלושה מאתרי המרת הטילים האלה לאורך שדה התעופה הבינלאומי של ביירות", אמר. נתניהו הציג לעיני המצלמות "תמונה ששווה אלף טילים" – מיקומם של שלושת אתרי הטילים: "הנה שדה התעופה הבינלאומי של ביירות. הנה אתר הטילים הראשון. הוא נמצא בשכונת עוזיי על שפת המים, במרחק של מספר בניינים ממסלול ההמראה. הנה האתר השני, הוא נמצא מתחת לאיצטדיון כדורגל, במרחק שני בניינים. והנה האתר השלישי שנמצא בסמוך לשדה התעופה עצמו. ממש לידו".

נתניהו הגיב אתמול גם להאשמות שיוצאות מאיראן לפיהן ישראל וארצות הברית קשורות לפיגוע הירי שאירע בסוף השבוע שעבר (22 בספטמבר) בעיר אהואז, בירת מחוז חוזסטאן שבדרום-מערב איראן. לדברי ראש הממשלה, "הניסיון של איראן לקשור את ישראל לפיגוע בדרום איראן הוא מגוחך. העובדה שכתוב על הטילים ששיגרה לסוריה 'מוות לישראל' - מוכיחה הכל".

בפיגוע במחוז חוזסטאן, בו מתגוררים בני המיעוט הערבי באיראן, נהרגו 29 בני אדם, ביניהם חיילים במשמרות המהפכה האיראניים, וכן אזרחים. את האחריות לפיגוע קיבלו - בנפרד - ארגון דאע"ש ו"ההתנגדות הלאומית של אהואז", ארגון ערבי אנטי-משטרי, אך באיראן האשימו את ישראל, ארצות הברית וסעודיה. שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "טרוריסטים שאומנו וחומשו על ידי משטר זר תקפו באהואז. איראן מטילה את האחריות על ארצות הברית ותגיב במהירות ובהחלטיות". בהודעה מטעם מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, נאמר כי הפיגוע הוא "המשך למזימותיהם של המשטרים באזור הנתמכים על ידי ארצות הברית לערער את הביטחון בארצנו היקרה". משמרות המהפכה הודיעו אתמול כי בתגובה לפיגוע הם תקפו לפנות בוקר יעדי טרור באזור אבו כמאל שבמזרח סוריה. בהודעת המשמרות נאמר כי בנוסף לשישה טילים בליסטיים שנורו ממערב איראן לעבר המטרות, השתתפו במתקפה גם שבעה מזל"טים. בסרטון שיצא מאיראן הוצגו הטילים ששוגרו לעבר המטרות, כשעל אחד מהם נכתב "מוות לארצות הברית, מוות לישראל, מוות לסעודיה".

תגיות:לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה