המצעד

המצעד: הנסים הגדולים שהתרחשו הרחק בלב הים

אלפי ניסים התרחשו בלב ים לאורך ההיסטוריה, אך לא כולם מתועדים ויוצאים לעינה המשתאה של התקשורת. מתוך אותם שכן דווחו, נבקש להביא בפניכם כמה אחדים שגרמו להד תקשורתי נרחב בשל היקפם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אלפי ניסים התרחשו בלב ים לאורך ההיסטוריה, אך לא כולם מתועדים ויוצאים לעינה המשתאה של התקשורת. מתוך אותם שכן דווחו, נבקש להביא בפניכם כמה אחדים שגרמו להד תקשורתי נרחב בשל היקפם. 

 

המקרה הראשון: הטייס ששרד 15 שעות בים שורץ כרישים

כשהטייס וולטר וויאט המריא במטוס הדו מנועי שלו מאיי הבהאמה למיאמי בדצמבר 1985, הוא לא חשב שהוא הולך לחוות את אחד מתרחישי האימה הגדולים ביותר שיש: וויאט נקלע לסופת ברקים עזה זמן קצר לאחר שהמריא, וכשהמנוע הימני החל לעשות בעיות - החל ווייאט לצרוח בהיסטריה אל תוך הקשר. 

למזלו, קריאותיו ההיסטריות נקלטו באוזניו של טייס ממטוס נוסעים שעשה דרכו מג'מייקה ועבר בקרבת מקום, והוא זה שקישר בינו לבין משמר החופים האמריקני. אלא שבשלב זה, המטוס של ווייאט כבר איבד גובה בתוך העננים, ולבסוף התרסק באוקיינוס האטלנטי. כשהמטוס החל לשקוע לאט בין גלי הים, הבין הטייס הנואש כי על מנת להציל את חייו יהא עליו להיחלץ במהירות - וכך הוא מצא עצמו בלב ים שורץ כרישים, ובקור בלתי יאומן. 

הפחד אחזו כשטיפות דם החלו לבצבץ על מצחו, וכשכריש קטן חבט 'בטעות' ברגלו. אולם גם אז, כשהבין שאלו עשויות להיות שעותיו האחרונות עלי אדמות, לא איבד הטייס את השפיות ואת התקווה. לקראת חצות החל ווייאט להרגיש תנועה מתחת למקום שבו שחה, 'עד שאור הבוקר יעלה' כך הבטיח לעצמו. 

החשש שלו היה שהכריש הקטן יביא עמו את חבריו והוא יהפוך לסעודה בלב ים - אך הוא נלחם במחשבותיו ללא הרף, ולא נתן לטירוף להשתלט עליו באותם רגעים. חששותיו אומתו כשראה את הכריש השני שוחה מסביבו באיטיות, אך ווייאט צעק תוך כדי שהוא בועט ללא חת בגופו של הכריש. היה זה ככל הנראה פטישן, אך בשעות הבאות התקרב אליו הכריש שממנו חשש יותר מכל - העמלץ הכחול שמהירותו עוברת את ה-130 קמ"ש והוא ידוע כאחד הטורפים היותר אכזריים שבים. 

"התכוננתי למלחמה בחירוף נפש, עד לנשימה האחרונה", שחזר ווייאט את רגעי האימה ההם. "הרגשתי שזה הסוף כשהבטתי בעיניו החדות שמביטות בי לרגעים, אבל כשחיפשתי אותו שוב - ראיתי שהוא נעלם".

וכמו אי אפשר לבקש טיימינג טוב יותר, בדיוק באותם רגעים קלט ווייאט את מטוס החילוץ שלו עג בשמיים החיוורים. "באותם רגעים ידעתי שקרה לי נס", סיכם הטייס את אחד המקרים היותר מדהימים שאירעו אי פעם. שני אנשי הצוות שירדו מהמטוס משו אותו מהמים כשהוא רועד ומפוחד, קרוב לסף מוות בתחושה. 

"אני לא מאמין ששרדתי ושאני עדיין בחיים", אמר לאשתו לאחר שניצל מ-15 שעות בתוך המים רוחשי הכרישים.

 

האיש ששרד 13 חודשים בלב ים כשהוא ניזון מצבים וציפורים

כשחוסה סלבדור אלברנגה סיפר את סיפורו בעיתון 'הטלגרף' הבריטי, רבים התקשו להאמין לו. אלברנגה נסחף עם סירתו ללב הים, כשעל הסירה נער נוסף מחופי מקסיקו - שלדבריו מת מפצעיו כעבור חודש אחד בלבד על הסירה. 

השניים עזבו את חופי מקסיקו בחיפוש אחר כרישים, שאותם צדו ואת בשרם מכרו לכל המרבה במחיר, אך לדברי אלברנגה בן ה-37, הסירה הלכה לאיבוד ונסחפה למקום לא ידוע בעקבות סערות שפרצו ימים אחדים לאחר שהללו יצאו למסע. אלברנגה שברשותו הייתה סכין הצליח לדבריו לצוד את מזונו - דגים, צבי ים וציפורים, ש'בזכותם' שרד. "היה לי את אלוקים שלי בראש, אפילו שאני לא בנאדם דתי. והתפללתי אליו", סיפר ל'טלגרף' בהתרגשות. 

לדבריו הגיע לחוף כעבור חודש ימים, ושם הצליח איכשהו להתקיים ממזון מינימלי - אך השגריר האמריקני שנפגש עם אלברנגה אמר כי "קשה לי לדמיין מישהו ששורד 13 חודשים באי", אם כי הוא מאשר כי זקנו הארוך, שיערו הפרוע והליכתו הצולעת מעידים עליו שעבר חוויה 'שלא מהעולם הזה'. 

 

הדייל הסיני ששהה 4 וחצי חודשים בלב ים 

פון לים היה דייל סיני שעבד על סיפונה של ספינה בריטית.. לים הצליח להגיע לסירת הצלה זמן קצר לפני שהספינה הבריטית הופגזה על ידי חיל הים הגרמני, במהלך מלחמת העולם השנייה, אך מאותם רגעים נאלץ לבלות את ארבעת החודשים הבאים לבדו בלב ים, מבלי לדעת לאן הגלים לוקחים אותו. 

תחילה התקיים לים הודות לעוגיות ישנות שמצא בסירת ההצלה, אך כשאלו אזלו - החל משמר מים בפחיות שימורים שמצא בסירה ודיג. מי שאיתר אותו והציל את חייו הוא דייג ברזילאי שזיהה את סירתו נסלחפת בין הגלים בחופי ברזיל, והתריע על כך לרשויות. 

תגיות:ניסיםהישרדותלב ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה