חדשות בארץ

האם המיסיונרים עומדים להשתלט על צעדת ירושלים?

חברת מועצת העיר ירושלים לשעבר, מינה פנטון, מתריעה מפני ניסיון של ארגונים מיסיונריים ומשיחיים לנצל את צעדת ירושלים, שתתקיים בחול המועד סוכות, כדי להפיץ את תעמולתם ההרסנית

ירושלים, תמונת אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ירושלים, תמונת אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

האם ארגונים מיסיונריים ומשיחיים עומדים לנצל את צעדת ירושלים הבינלאומית, שתתקיים ביום חמישי הבא בבירת ישראל, לצרכי הטפה מיסיונרית?

כך טוענת מינה פנטון, חברת מועצת העיר ירושלים לשעבר. במכתב ששיגרה לחברי מועצת העיר וליועץ המשפטי של העיריה, אלי מלכה, כתבה פנטון כי מיסיונרים אוונגליסטים, הפועלים בעיר ירושלים בדרך קבע באין מפריע, עומדים להשתתף בצעדה ולנצל אותה כדי להפיץ את תעמולתם ההרסנית. כל זאת בניגוד להתחייבות בכתב שניתנה מצידם, בהתאם לכללים שקבעה העיריה לפני עשר שנים ואושררו בשנת תשע"ז. על פי כללים אלו, לצועדי צעדת ירושלים אסור להעביר מסרים חברתיים, דתיים או פוליטיים בכל אמצעי שהוא – לרבות לבוש, נשיאת שלטים, חלוקת פליירים או כל אמצעי אחר. לצועדים מותר אך ורק לשאת שלט עם שם המדינה ממנו באו, וכן מותר להניף את דגלי מדינת המוצא ודגלי ישראל.

פנטון, הנאבקת מזה שנים בפעילותם של ארגוני מיסיון בארץ בכלל ובירושלים בפרט, ציטטה במכתב מתוך פרסום ברשת של קהילות משיחיות, ממנו עולה כי המיסיונרים מתכננים במהלך הצעדה לחלק מתנות וברכות להמוני הישראלים שיעמדו בצידי הדרכים ויצפו באלפי הצועדים המגיעים מכל רחבי העולם. "אנחנו רוצים לברך את הישראלים שברחוב, נתפלל ונערוך פולחן במהלך הצעדה", כך נכתב, "המטרה היא להתחבר למקומיים".

פנטון מסיימת את מכתבה בדרישה לטפל בסוגיה בדחיפות כדי "למנוע את ההונאה והזלזול בחוקי העירייה".

בראיון ליומן ערוץ 7 אמרה פנטון כי בזמן כהונתה כחברת מועצת העיר ירושלים היא החזיקה בתיק קשרי החוץ. במסגרת תפקידה זה היא נפגשה עם קבוצות נוצריות: "דיברתי איתן באופן ישיר על האמונה היהודית. כשמדברים איתם על הגאווה היהודית והאמונה היהודית, הדברים מתקבלים בכבוד ובהערכה. רוצים פולחן? בתוך הכנסיות ולא ברחובה של עיר ובחברה היהודית".

תגיות:מיסיונריםצעדת ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה