חדשות בארץ

רימון יד מחובר לבלון אותר בעוטף עזה, נהגי הרכבת המשיכו בעיצומים

הוארך מעצרו של המחבל שרצח את ארי פולד, ישראל וטורקיה מנהלות מגעים לסיום המשבר ביניהן, ופוטין וארדואן סיכמו על כינון אזור חיץ באידליב. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

מתנדבים של משטרת התנועה מנעו הערב, ככל הנראה, אסון כבד כאשר גילו רימון יד בשדה בוטנים בעוטף עזה. הרימון, שהיה מחובר לבלון, נחת בין צומת רעים לצומת אורים, סמוך לכביש 234. קטע הכביש נסגר לתנועת כלי רכב, כוחות נוספים – ובהם חבלן – הוזעקו למקום כדי לנטרל את הרימון.

מעצרו של חליל ג'בארין, המחבל שרצח אתמול את ארי פולד הי"ד בכניסה לקניון "הרים" בגוש עציון, הוארך ב- 10 ימים. הארכת המעצר התבצעה בבית החולים הדסה עין כרם בו מאושפז המחבל, בנוכחות שופט צבאי.

כוחות צה"ל נכנסו הלילה (שני) לכפר יטא ומיפו את ביתו של המחבל כצעד מכין לקראת הריסתו.

דוברת משרד החוץ הצרפתי גינתה היום, בתדרוך לעיתונאים, את פיגוע הדקירה בו נרצח ארי פולד ומסרה תנחומים למשפחתו. לדבריה, "השימוש באלימות אינו מקובל ויכול רק להחריף את המתחים בשטח".

משרד הביטחון והתעשייה האווירית חשפו היום תיעוד וידיאו משיגורו לפני 30 שנה של "אופק 1", לוויין התצפית הראשון של ישראל. עוד נחשפו – תמונות מודיעין מסוריה שצולמו על ידי "אופק 11", לוויין התצפית החדש ביותר של ישראל ששוגר לחלל בספטמבר 2016. בצילומי לוויין אלו ניתן לראות אתרים שונים בסוריה: בסיס צבאי, ארמון העם בדמשק, ושדה התעופה הבינלאומי של דמשק.

ישראל וטורקיה מנהלות בעת האחרונה מגעים חשאיים לסיום המשבר ביניהן, ושגריריהן צפויים לחזור אחרי החגים לאנקרה ולתל אביב. כך חשף הבוקר איתמר אייכנר, הכתב המדיני של "ידיעות אחרונות". בין הסימנים המלמדים על ההתחממות המתקרבת ביחסים בין שתי המדינות היא העובדה שהתקשורת הטורקית – הנשלטת על ידי המשטר הטורקי – נמנעה באופן מפתיע מלגנות את ישראל על התקיפות האחרונות בסוריה המיוחסות לצה"ל. בנוסף, משרד החוץ הישראלי הוציא כבר מכרז למינויו של שגריר חדש באנקרה לקיץ 2019.

בארץ

הנהגים ברכבת ישראל המשיכו גם היום ב"שביתה האיטלקית" בה פתחו אתמול. 35 נהגים הודיעו הבוקר כי לא יגיעו לעבודה בשל מחלה. בתגובה, האשימה הנהלת הרכבת את ועד עובדי הרכבת בהשבתה בלתי חוקית והודיעה על ביטולם של עשרות רכבות נוסעים.

ועוד ידיעת רכבת: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ חנכו תחנת רכבת חדשה בקרית מלאכי, שעלות הקמתה הסתכמה ב- 65 מיליון שקל.

בעולם

נשיאי רוסיה וטורקיה הודיעו הערב כי סיכמו לכונן אזור חיץ ברוחב של 20-15 ק"מ בין המורדים במחוז אידליב לבין צבא המשטר הסורי. השניים הודיעו על כך במסיבת עיתונאים בתום פגישתם בעיר הנופש הרוסית סוצ'י שלחוף הים השחור. בהמשך להסכמות בין ולדימיר פוטין ורג'פ טאיפ ארדואן, הודיע שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, כי רוסיה והמשטר הסורי לא יפתחו בפעולה צבאית נגד אידליב. לדבריו, בשעות הקרובות יגיעו רוסיה ונשיא סוריה בשאר אל-אסד להסכמה על הפסקת המתקפות האוויריות נגד המחוז.

הסופה "פלורנס" ממשיכה להכות בדרום-מזרח ארצות הברית. מספר ההרוגים עלה ל- 17 לפחות. ממטרם כבדים ממשיכים לרדת בצפון קרוליינה ובדרום קרוליינה, וגורמים להצפות.

הטייפון "מנגקוט" הגיע לדרום סין ומחולל בה נזקים כבדים. מספר ההרוגים בפיליפינים כתוצאה מהטייפון הגיע ליותר מ- 60, אך המספר צפוי לעלות: אנשים רבים נקברו במפולת בוץ בעיירת הכורים איטוגון בצפון האי לוזון, וצוותי החילוץ מחפשים אחר גופותיהם.

תחזית מזג האוויר

מחר (שלישי) יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם טמפרטורות רגילות לתקופה. בערב, עם תחילת צום יום הכיפורים, אפילו צפוי להיות קריר בהרים, בעוד בחוף ישרור מזג אוויר נעים.

ביום רביעי, יום הכיפורים, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, וללא שינוי ניכר בטמפרטורות - שיהיו רגילות לעונה.

ביום חמישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר, וללא שינוי ניכר בטמפרטורות שיוסיפו להיות רגילות לעונה.

תגיות:סופהטייפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה