ונשמרתם

ילדים, היזהרו: סכנת פנסי הלייזר

מחירם הזול וזמינותם של פנסי הלייזר הפכו אותם למשחק פופולרי בקרב הילדים, שאינם מודעים לסכנה הטמונה בהם: כיוונם לעבר העין למשך מספר שניות בלבד עלול לגרום לעיוורון תמידי

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בשנים האחרונות אירעו בישראל לא מעט מקרים של ילדים שהתעוורו או שחלה הידרדרות חמורה בראייתם כתוצאה ממשחק בפנסי לייזר.

בשל זמינותם בחנויות וברשתות הצעצועים, ובשל מחירם הזול, פנסי הלייזר הפכו כיום למשחק אטרקטיבי עבור הילדים, הנהנים להתחרות זה בזה מי יצליח לכוון גבוה יותר את הפנס לשמיים. אלא שמשחק זה עלול לגרום אסון כבד: מספיקות מספר שניות בלבד שבהן יכוון ילד את פנס הלייזר שלו לעבר חברו, או שהמחזיק בפנס יכוון בטעות את אלומת האור לעבר עיניו – והנזק שייגרם לעין יהיה בלתי הפיך.

בכתבה שפורסמה לפני מספר שנים ב"וואלה", קבע ד"ר עופר דפנא, רופא מומחה לעיניים, כי מכשיר הלייזר מסוכן אף יותר מצפייה ישירה בליקוי חמה: "מספיקה צפייה של כמה שניות, כדי לגרום לכוויה קשה עד כדי עיוורון. זאת קרן מאוד מאוד ממוקדת והציבור לא מודע לסכנה", אמר.

בראיון ל- ynet, הסביר פרופ' דב ויינברגר את השינוי שחל במכשירי הלייזר הנמכרים בשוק: "כיום קרני הלייזר חזקות הרבה יותר ועלולות לגרום למגוון פגיעות בעין, מדימום משמעותי, כתמים במרכז הראייה, עכירות של העדשה מהאנרגיה הגבוהה הנספגת וכמובן גם עיוורון. בחלק מהמקרים ניתוח יכול לשפר את המצב, אך לעתים אובדן הראייה הוא תמידי".

הוועדה לזכויות הילד בכנסת התכנסה בעבר לדון בסכנת פנסי הלייזר, במסגרת דיון מהיר שביקש לערוך חבר הכנסת אורי מקלב (דגל התורה). מקלב אמר בדיון כי "אין סכנה כל כך חופשית וזמינה לשימוש ילדים כמו פנסי לייזר שמוגדרים משום מה כ'צעצוע'". הוא הוסיף כי מדובר ב"אבסורד גדול", כלשונו: "הילדים רואים בפנסי הלייזר משחק לגיטימי וההורים אינם מודעים לסכנות החמורות שבשימוש בהם".

בסרטון שעלה לאחרונה לרשת, תיאר אב בכאב רב את שאירע לבנו בעקבות משחק תמים בפנס לייזר: "הוא נהיה עיוור בעין. יש לו חור באמצע הרשתית. הלכנו איתו לאיכילוב, לשערי צדק, ראו אותו המומחים הכי גדולים והם אמרו שאין מה לעשות. הם אמרו: 'תגידו לכל החברים שלכם שלא ישחקו עם לייזר, שפשוט יזרקו את זה לפח". האב סיים: "מי שרואה או שומע אותי – שילך לכל החנויות ויגיד למוכרים: תעיפו את המשחק הזה, זה לא צעצוע של ילדים, זה צעצוע מסוכן. כמו שלא מוכרים לילדים נשק – גם לא מוכרים להם לייזר".

תגיות:משחקיםלייזרילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה