חודש אלול 2023

"אדם חושב שכבר אין לו סיכוי, אבל אלוקי מרום רוצה גם בתשובת רשעים"

הרב יצחק זילברשטיין במסר חזק לימים אלו: "בורא עולם מבקש מאיתנו בתחנונים – צאו מהבוץ, בואו אליי. אני רוצה אתכם לידי. רק תבואו"

  • י"ט אלול התש"פ
אא

היה פעם בחור, תלמיד ישיבת פוניב'ז, שבעקבות משבר עזב את הישיבה והתגייס לצבא. פעם אחת קיבל גלויה מחבר בשם שמואל. הוא לא זכר חבר בשם כזה, אך כאשר פתח את המכתב – התעלף כמעט. היה זה ראש הישיבה, הרב שמואל רוזובסקי זצ"ל, שכתב לו: "יקירי ואהובי, בכל מקום שאליו הגעת, בכל מקום שבו אתה נמצא, אני רוצה לפגוש אותך ולשוחח אתך".

הבחור לא היה יכול לעמוד מול פרץ רגשותיו, ופשוט ברח מהבסיס והגיע לישיבה. הוא פגש את ראש הישיבה, שהמתין לו כל כך, והקדיש בעבורו לילה שלם כדי לשוחח עמו, ובסופו של דבר – שב לישיבה.

"כל אחד מאתנו מקבל מכתב כזה מהקדוש ברוך הוא עצמו, בימים אלו, ימי חודש אלול ועשרת ימי תשובה, וגם כל השנה", מוסיף הרב זילברשטיין. "והוא, בורא עולם, בחיבה גלויה, מבקש מאתנו בתחנונים: 'בכל מקום שאתם נמצאים, מכל מקום שאליו התדרדרתם, צאו מהבוץ, אני רוצה אתכם שוב לידי. בואו אליי, בואו, רק תבואו'".

הרב זילברשטיין מוסיף כי "אדם חושב שכבר אין לו סיכוי, אין לו כפרה. הוא חש כי בשל חטאיו הוא מרוחק מה', והייאוש אוחז בו.

"זו דרכו של היצר הרע. אבל עלינו לזכור כי הימים הללו מסוגלים לתשובה, והקדוש ברוך הוא נמצא כאן. ממש כאן. ואלוקי מרום רוצה גם בתשובת רשעים, גם כי הרבו לפשוע, בורא עולם לא סוגר דלתי תשובה.

חשוב לזכור כי מצוות התשובה היא קלה מאוד. עיקרה של המצווה הוא פשוט: רצון עז לשוב אל ה'. חרטה וצער על העבירה. שיחה מילולית קצרה עם ה' (הנקראת 'וידוי'), והחלטה פנימית בלב שלא לשוב לחטוא בחטא זה לעולם.

בחודש אלול ובעשרת ימי תשובה שוררת בעולם רוח טהרה מיוחדת, ובורא עולם עוזר לנו לשוב אליו.

את מצוות התשובה אפשר לקיים רגע זה ממש. עצרו לרגע, הרגישו חרטה על החטאים שהרחיקו אתכם מהבורא. פנו אליו ואמרו לו 'אנא, אבא, אני כל כך מצטער שהכעסתי אותך בחטא פלוני' (יש מצווה מיוחדת לפרט את החטא במילים) והמשיכו: 'אני מקבל על עצמי לא לשוב לחטוא יותר לעולם'.

בורא עולם נמצא קרוב אלינו, שקוד על שפתותינו, מאזין לדברינו, ואהבתו אלינו עצומה. חזקה על דקה אחת של תשובה, שהבורא יקבלה באהבה וברחמים.

ביום כיפור אנו ניצבים מול האמת, ואין לאן לברוח. מהו מיוחד ביום הקדוש הזה, והאם יש לנו את היכולת להשתנות? הרב יצחק פנגר בשיעור בלתי נשכח:

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןעשרת ימי תשובהחזרה בתשובהחודש אלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה