חדשות בארץ

קצין צה"ל נפצע קל בגבול עזה, ממשל טראמפ קיצץ שוב בסיוע האזרחי לפלסטינים

בלגיה תפסיק לממן בניית בתי ספר ברשות הפלסטינית, והסופות פלורנס ומנגקוט מחוללות נזקים כבדים ואבידות בנפש בארצות הברית ובפיליפינים. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

קצין צה"ל נפצע אתמול (שישי) באורח קל מרסיסי מטען שהושלך על ידי מחבלים במהלך הפרות סדר אלימות של הפלסטינים. כ- 13,000 מתפרעים התקהלו במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה, הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל וגדר המערכת. כמו כן, מחבלים זרקו שני רימונים לעבר רכב צבאי בצפון הרצועה ומספר מטעני צינור לעבר לוחמי צה"ל. צה"ל הגיב בתקיפת שתי עמדות של החמאס באמצעות כלי טיס וטנק.

בחסות ההתפרעויות, זיהו כוחות צה"ל תשעה חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום הרצועה, אך חזרו מיד לאחר מכן לשטח הרצועה.

דובר צה"ל מסר כי בתגובה להתפרעויות האלימות לאורך הגדר, השתמשו לוחמי צה״ל באמצעים לפיזור הפגנות ופעלו בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות בעזה טען כי שלושה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל, ביניהם נער בן 14. בצה"ל טוענים כי הנער נהרג מאבן שהושלכה על ידי הפלסטינים.

הפלסטינים טענו היום כי פגז הטנק שירה צה"ל אתמול לעבר עמדת חמאס באזור ח'אן יונס פגע בבית ספר של אונר"א וגרם הרס רב. מדובר צה"ל נמסר כי הטענה תיבדק.

בלון תבערה אותר בחצר ביתו של חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד) בקיבוץ בארי. ילין הגיב: "יום ההולדת שלי כבר עבר, וגם ראש השנה, אני מבין שזאת הדרך של חמאס לבקש סליחה...".

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר היום כי אינו חושב שממשל טראמפ יציג אי פעם תוכנית שלום בין ישראל לפלסטינים, וזאת מפני שלדבריו "כל העולם דוחה את הרעיונות שלהם". בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" אמר הבכיר הפלסטיני כי האמריקנים תומכים בישראל בכל נושאי הליבה של הסכסוך – כולל ירושלים והפליטים – ובכך סותמים את הגולל על הסיכוי להגיע לשלום באזור.

הממשל האמריקני, מצידו, ממשיך בצעדים נגד הפלסטינים: לאחר קיצוץ של כ- 200 מיליון דולר בכספי הסיוע לפלסטינים, הפסקת הסיוע לאונר"א באופן מוחלט, קיצוץ של 25 מיליון דולר בסיוע לשישה בתי חולים פלסטיניים במזרח ירושלים וסגירת נציגות אש"ף בוושינגטון – אישר הלילה שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית לאזור, ג'ייסון גרינבלט, את הדיווח ב"ניו יורק טיימס", לפיו הממשל חסם את העברתם של 10 מיליון דולר – שהוקצו כבר על ידי הקונגרס – ויועדו לארגונים הפועלים לטיפוח קשרים בין פלסטינים וישראלים, במיוחד ילדים. המימון לתוכניות בהם משתתפים יהודים וערבים אזרחי ישראל – יימשך. גרינבלט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "תוכניות אלו יהיו חסרות משמעות אם הרשות הפלסטינית תמשיך לגנות תוכנית [שלום] שטרם ראו אותה ומסרבת לדון עליה".

פרנק רומנו, פרופסור צרפתי למשפטים המחזיק גם באזרחות אמריקנית, נעצר אתמול במאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר שליד כפר אדומים בשל הפרעה לכוחות הביטחון. מדובר במעצר חריג שבוצע על פי הדין הצבאי, וצה"ל רשאי להחזיק בעצור במשך 96 שעות לפני הבאתו לדיון בהארכת מעצר.

בעולם

בלגיה הודיעה אתמול כי תפסיק לממן בניית בתי ספר ברשות הפלסטינית, וזאת בשל קריאת בתי ספר ברשות על שמם של מחבלים מתאבדים. בהודעה שיצאה ממשרד החינוך הבלגי נאמר: "כל עוד שמות בתי הספר משמשים להאדרת הטרור, בלגיה לא תוכל להמשיך לשתף פעולה עם משרד החינוך הפלסטיני, ולא תיתן יותר תקציבים לבניית בתי ספר".

הסופה הטרופית "פלורנס", שהיכתה אתמול בדרום החוף המזרחי של ארצות הברית, מחוללת נזקים כבדים ואבידות בנפש. "פלורנס", שהוגדרה בתחילה כהוריקן בדרגה 4 (מתוך 5), נחלשה טרם הגעתה לארצות הברית, והיא מוגדרת כעת כסופה טרופית. ועדיין, מדובר בסופה מסוכנת שכבר הספיקה לגבות חמישה קורבנות – ביניהם אם ותינוקה, שעץ התמוטט על ביתם בעיר וילימינגטון בצפון קרוליינה. כ- 900 אלף בתים ועסקים נותקו מחשמל, יותר מ- 1,500 טיסות בוטלו, ועסקים ובתי ספר נסגרו. כמויות גדולות של משקעים ירדו וגרמו לשטפונות כבדים. מושל צפון קרוליינה, רוי קופר, אמר כי סופה של הסופה עדיין אינו נראה, וכי מדובר בסופה קטלנית שעלולה "למחוק קהילות שלמות". מאות תושבים חולצו אתמול לאחר שנלכדו על גגות בתים וכלי רכב.

12 הרוגים בסופת הטייפון "מנגקוט" שהיכתה בצפון הפיליפינים. מניין ההרוגים צפוי לעלות. מדובר בסופה ה- 15 הפוקדת השנה את הפיליפינים, והחזקה עד כה מכולן, עם רוחות של כ- 255 קמ"ש. הסופה גרמה להפסקות חשמל, להצפות ולמפולות. בין ההרוגים – שני עובדי חילוץ שניסו לסייע לאנשים שנלכדו, ונהרגו במפולת באזור ההרים.

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) צפוי להיות מעונן חלקי עד בהיר. לא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות, שיהיו נמוכות מעט מהרגיל לעונה.

בהרים ישרור עומס חום קל; בינוני במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב. בעמקי המזרח ובערבה עומס החום יהיה כבד.

ביום שני מזג האוויר יהיה דומה. בשלישי, ערב יום הכיפורים, צפויה התחממות קלה.

תגיות:פיליפיניםטייפוןסאיב עריקאת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה